برگزیده ها

مازندمجلس: نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که کشورش قصد دارد 12 نقطه کنترل در و نظارت در خاک سوریه ایجاد کند.

مازندمجلس:  جانیکلی که همراه نخست وزیر ترکیه به انگلیس سفر کرده است، روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تا کنون فقط سه نقطه نظارت و کنترل در خاک سوریه و در ادلب ایجاد شده و طبق توافق مذاکرات آستانه، این نقاط به 12 مورد افزایش خواهد یافت.
 وزیر دفاع ترکیه از اجرای موفق توافق ایجاد شده در آستانه در ارتباط با سوریه خبر داد و افزود: روند اجرا شده در مذاکرات آستانه و توافقات اجرا شده در این زمینه جایگزین روند ژنو نیست و در راستای حمایت از آن دنبال می شود.
وی از تحویل سامانه موشکی اس.400 خریداری شده از روسیه در سال 2019 خبر داد و گفت: در زمینه تحویل این سامانه هیچ مشکلی وجود ندارد و کنترل استفاده از آن نیز به طور کامل در اختیار ترکیه خواهد بود.
وی تاکید کرد: این سامانه هیچ تهدیدی برای عناصر ناتو نخواهد داشت.
وی بیان کرد: ترکیه در قبال تهدید موشک بالستیک نیازمند سیستم دفاع هوایی است ولی ما تا به امروز نتوانستیم آن را نه از آمریکا و نه از سایر هم پیمانان خود تامین کنیم.
وزیر دفاع ملی ترکیه افزود: با خرید موشک اس.400، در مرحله اول از سامانه ای که کنترل آن به طور کامل در اختیار ما خواهد بود، برخوردار خواهیم شد و در مرحله دوم نیز صاحب تکنولوژی خواهیم شد که توانایی تولید کامل یا بخش اعظم قطعات با امکانات داخلی را دارد.
وی همچنین اعلام کرد که پروژه ساخت جنگنده ملی ترکیه تا سال 2023 به اتمام خواهد رسید و در کوتاهترین زمان ممکن تمامی مراحل ساخت این جنگنده را به اتمام خواهیم رساند و هیچ تاخیری صورت نخواهد پذیرفت.
وزیر دفاع ترکیه ساخت این جنگنده را یکی از نیازهای ضروری کشورش خواند و بیان کرد: از طرف بسیاری از کشورها در زمینه انتقال تکنولوژی ساخت این پروژه مورد حمایت قرار گرفتیم و انگلیس نیز در این پروژه با ما همکاری می کند.
ترکیه سامانه کنترل زمینه خواهیم آستانه پروژه جنگنده ایجاد سوریه مرحله اتمام تکنولوژی نخواهد حمایت توافق انگلیس مذاکرات افزود تحویل اختیار