برگزیده ها
طرح‌های فصلی در بازگشت سرمایه کتابفروشی‌ها موثر است
مازندمجلس: طرح‌های فصلی در بازگشت سرمایه کتابفروشی‌ها موثر است جهانگیر کلانتری، مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به استقبال قابل توجه مردم از چهارمین دوره کتابگردی گفت: کتاب در ایران با توجه به سطح درآمد مردم گران است؛ بنابراین کتاب‌دوستان دنبال تخفیف هستند و اجرای طرح پاییزه کتاب موجب شد تا روز کتابگردی مشتری زیادی در کتابفروشی مراجعه کند.
 
مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» درباره تاثیر قابل توجه طرح‌های تخفیف خرید کتاب در فعالیت کتابفروشی‌ها ادامه داد: نخستین‌بار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه در زمینه تقویت جایگاه کتابفروشی‌ها اقدام می‌کند و به نظر می‌رسد، با توجه به درآمد اندک کتابفروش‌ها، این طرح‌ها در بازگشت‌سرمایه  موثر است؛ به‌عنوان مثال «کتابسرای سبز» روز کتابگردی 624 عنوان کتاب فروخت.        
 کلانتری با انتقاد از طرح‌های تخفیف 50 یا 60 درصدی در بساط دست‌فروشان یا در برخی نمایشگاه‌ها اظهار داشت: معتقدم که بسیاری از این کتاب‌ها به اصطلاح بنجل‌اند و علاوه بر محتوا از نظر طراحی جلد، ترجمه و چاپ بی‌کیفیت هستند. این در حالی‌است که ناشران مطرح بین 20 تا 30 درصد تخفیف در نظر می‌گیرند.
 
مدیر کتابفروشی «کتابسرای سبز» ادامه داد: هزینه تمام شده تولید کتاب با قیمت نهایی فروش کتاب فاصله قابل توجهی دارد به‌طوری که به‌عنوان کتابفروش از نحوه قیمت‌گذاری کتاب متعجب می‌شوم.
کتابفروشی کتابسرای طرح‌های تخفیف کتابفروشی‌ها کتابگردی ادامه به‌عنوان  مدیر پاییزه درآمد گفت‌و‌گو ایبنا