برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام خبر موافقت دیوان وقف شیعی عراق با واگذاری طرح توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام به ایرانیان گفت: طرح جامعه توسعه سامرا در شورای سیاست‌گذاری این ستاد تصویب شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حسن پلارک گفت: با عنایت اهل بیت و به برکت خون شهدای مدافع حرم و ریشه کن شدن شجره خبیثه داعش، دیوان وقف شیعی عراق با پیشنهاد ایران برای توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام موافقت و این طرح در شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات تصویب شد.

وی با بیان اینکه در حال نهایی کردن قرارداد طرح با دیوان وقف شیعی عراق هستیم افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه حرم مطهر عسکریین علیهم السلام و نیز حضور چشمگیر محبان ائمه اطهار در سامرا در ایام و مناسبت‌هایی همچون اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات از مدت‌ها پیش آمادگی خود را برای طراحی و اجرای پروژه توسعه این مکان مقدس به مسئولان عراقی اعلام کرده بود که سرانجام دیوان وقف شیعی با آن موافقت کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: بر این اساس در فاز نخست، طراحی طرح جامع توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام به شعاع ۳۰۰ متری در دستورکار متخصصان ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته است.

وی گفت: در این طرح توسعه، فضا‌های زیارتی، اقامتی، فرهنگی و اداری متناسب با طراحی داخلی حرم احداث خواهد شد.

پلارک با بیان اینکه این حرم مطهر در واقع خانه پدری امام عصر (عج) است گفت: از تمامی دوستدران اهل بیت دعوت می‌کنیم تا این فرصت معنوی ارزشمند را غنیمت شمرده و با شماره‌گیری کد #۱۱۰*۷۸۰* در فیض توسعه حرم مشارکت نمایند.

پلارک درباره علت تاخیر در اجرای طرح توسعه حرم مطهر سامراء یادآور شد: فعالیت عناصر تکفیری که تا همین چند ماه پیش در استان صلاح الدین حضور داشتند از یکسو و نیز جستجوی مالکان املاک پیرامون حرم مطهر از عمده دلایل تاخیر بود که با ریشه کن شدن شجره خبیثه داعش این موانع نیز برطرف شد. 

 

توسعه عتبات بازسازی السلام علیهم عسکریین طراحی عالیات دیوان پلارک امامین اجرای تاخیر اینکه خبیثه موافقت تصویب