برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه آزاد در نشست با مسئولان بسیج دانشجویی نسبت به رخنه پدیده «نفوذ» در مجامع علمی و دانشگاهی هشدار داد و گفت: نفوذیان ممکن است در هر جمعی ورود پیدا کنند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نشست مسئولان بسیج واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد.

فرهاد رهبر در این نشست با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، خطاب به مسئولان بسیج گفت: امیدوارم نظرات دوستان که حاوی نکات ارزشمندی است، صرفاً از طریق برگزاری این جلسات به بنده انتقال نیابد، بلکه مکانیزمی فراهم شود تا ایده‌ها و پیشنهادات آنان به صورت سیستماتیک به اینجانب منعکس شود.

وی بر نقش نیروی انسانی در ایجاد دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز تأکید کرد و گفت: اگر دانشگاه‌ها دارای نیروی انسانی با تفکر انقلابی و بسیجی باشند، می‌توان انتظار دانشگاهی تمدن ساز و در مسیر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، اظهار داشت: در این راستا مسائل و معضلات جامعه باید در گروه‌های آموزشی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به «طرح اصلی» شوند و در ادامه کار پایان نامه‌ها و رساله‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در همین مسیر هدایت، ساماندهی و اولویت بندی شوند.

وی در ادامه خدمت رسانی و فقرزدایی را از مسائل جدی امروز کشور دانست و افزود: با ساماندهی و سیستماتیک کردن اردو‌های جهادی که توسط بسیج واحد‌ها و مراکز مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین بهره گیری از توان و تخصص جوانان و بسیجیان می‌توانیم سهم عمده‌ای در حل این دو معضل اساسی کشور داشته باشیم.

رهبر ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کشور بحث آسیب‌های اجتماعی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری گوشزد شده است. دانشجویان باید با ورود به بدنه اجتماع از نزدیک نسبت به اینگونه آسیب‌ها شناخت پیدا کنند تا بتوانند ضمن آگاهی نسبت به کاهش آن‌ها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید نگاهمان به اردو‌های جهادی صرفاً فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز باشد، گفت: دانشجویان باید بتوانند از بطن اردو‌های جهادی، مشکلات منطقه را شناسایی و اولویت‌ها را ارزیابی کنند. مسائل مناطق مختلف را کشف و با ذهن خلاق و پویای خود چاره اندیشی کنند.

وی بصیرت را مطالبه مقام معظم رهبری از همه اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: همه افراد به خصوص دانشجویان باید نسبت به محیط اطراف، نیاز‌های کشور و اولویت‌های جامعه شناخت داشته باشند.

آتش به اختیار در مسائل فرهنگی

رهبر آتش به اختیار در مسائل فرهنگی را موضوع جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مسائل محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، بشناسیم و آگاهانه و بدون ایجاد حساسیت اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار استاد تمام وقت و ۴۰ هزار استاد نیمه وقت و مدعو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: این استادان نقش مهمی در پیشبرد و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و دانشگاه تمدن ساز ایفا می‌کنند.

وی نسبت به رخنه پدیده «نفوذ» در مجامع علمی و دانشگاهی هشدار داد و افزود: نفوذیان ممکن است در هر جمعی ورود پیدا کنند. آن‌ها در ظاهر خودشان را هم جنس شما معرفی می‌کنند و در باطن به دنبال اهداف شوم خود هستند.

رهبر بر جذب حداکثری و دفع حداقلی نیروی انسانی با تفکر بسیجی و انقلابی تأکید کرد و گفت: باید به دنبال نیروی انسانی متعهد و متخصص با نگاه بسیجی باشید. بسیجیان نیازمند برنامه و حرکت جهادی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت نیروی انقلابی و بسیجی موضوعات مشترک مثل خدمت رسانی است. وقتی افراد مختلفی به منطقه‌ای برای خدمت رسانی اعزام می‌شوند، از جمع و گروه آنان، نیرو‌های انسانی شاخص و متعهد کاملاً مشخص می‌شوند.

وی بار دیگر تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را در تراز انقلاب اسلامی و تمدن ساز قرار می‌دهیم.

مشکل اصلی کشور سوء مدیریت است

رهبر گفت: امروز مشکل اصلی مملکت و کشور ما پول نیست، مشکل اصلی سوء مدیریت است، به طوری که در اولویت بندی مشکلات کشور، مدیریت در اولویت قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: جوانان قدر دوران طلایی زندگی خود را بدانند و از این فرصت گرانب‌ها به نحو احسن استفاده کنند. 

 

اسلامی دانشگاه مسائل انسانی نیروی انقلاب جهادی بسیجی مشکلات ادامه تأکید دانشگاهی جامعه باشند رسانی اینکه اولویت دانشگاه‌ها انقلابی شناخت دانشجویان افزود امروز مدیریت اردو‌های بتوانند می‌شوند زندگی دنبال استاد متعهد رهبری افراد اهداف اختیار آن‌ها واحد‌ها صرفاً سیستماتیک برگزار فرهاد پدیده مسئولان ایجاد باشیم مختلف جوانان ساماندهی مراکز هشدار بسیجیان