برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه درخصوص ادامه رسیدگی به پرونده برادر جهانگیری گفت: ایشان همچنان در بازداشت است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که آیا برادر جهانگیری آزاد شده است یا خیر گفت: برادر جهانگیری همچنان بازداشت است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده پیمانکاران متخلف در حادثه زلزله کرمانشاه گفت: در این بحث دو کار صورت گرفته؛ ابتدا بازرسی کل کشور وارد شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است. البته قبلا هم بازرسی کل در رابطه یکی از این بیمارستان ها که خسارت هم دیده، گزارش داده بوده است.
وی گفت: دوم اینکه در ارتباط با بیمارستان اسلام آباد غرب، افراد مختلفی کارشناسی کردند و اجمالا گفتند کوتاهی شده و پرونده قضایی تشکیل شده و فردی که مسئول بوده، احضار کردند و قرار صادر کردند و خود فرد هم قبول کرده که فعلا برود ترمیم کند.
وی ادامه داد: گفتند اشکالی ندارد و بروید ترمیم کنید. البته این به معنای عدم رسیدگی نیست.
اژه‌ای در خصوص بست نشینی بقایی در حرم عبدالعظیم و کشف مقادیری سکه و طلا در منزل ایشان گفت: من قبلاً هم گفتم از بیان جزییات یک پرونده معذورم و آنچه نقل قول شده به خودشان مربوط است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: زمان زیادی نمی برد که حکم صادر می شود بعد از قطعیت حکم در مورد جزییات توضیح می دهم.
وی در خصوص توقیف روزنامه کیهان گفت: تعیین مصداق خلاف امنیت ملی دو گونه است، گاهی انقدر واضح است که نیاز به مرجع تخصصی ندارد و دادستان می تواند وارد شود در عیر این صورت مرجع اش باید بگوید.
اژه‌ای گفت: در این خصوص شورای عالی امنیت ملی تعیین مصداق کرد که آن اقدام صورت گرفت.
محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که چرا احمدی نژاد بازداشت نمی شود، تنها توهین به قوه قضاییه مطرح نیست بلکه نسبت به سایر مسائل هم هست.حکمت صبر قوه قضائیه در آینده نه چندان دور مطرح می شود.
وی افزود: ایشان گفتند نزدیکان من هشتاد میلیون نفرند،پاسخ اینجاست آیا همه شما را قبول دارند؟ قطعا اینطور نیست.
اژه‌ای افزود: این فرد درجایی گفته که فقط قوه قضائیه است که سی و هشت سال نقد در موردش نشده است.در پاسخ باید بگویم که بعضی ها مغرضانه  فحش ها و انتقاداتی داشتند،منافقین را از یاد نبردیم.این حرف ایشان کاملا بی اساس است.آیا بیش از اینکه اینها گفتند میتوان به قوه قضاییه توهین کرد؟
وی گفت: یک روزی قوه قضائیه خوب کار می کرد اما حالا قوه قضائیه خراب شده است.در پاسخ باید گفت حالا چون شما تحت تعقیب قرار گرفتید قوه قضائیه بد شد.چرا زمان پست داشتن این حرفها رو نمی گفتید؟
وی گفت: سازمان زندان ها در بهمن ماه ۶۴ طبق قانون مجلس به عنوان سازمان زندان ها درآمد و قبل از ان شورای سرپرستی داشت.اگر بگویم این فرد نمی داند بیراه نیست.البته از کسی هم نمی پرسد.
قضائیه بازداشت اژه‌ای گفتند پرونده قضاییه سخنگوی البته برادر جهانگیری مصداق تعیین امنیت شورای زندان بگویم افزود توهین جزییات ترمیم زیادی گزارش بقایی محسنی بازرسی همچنان احمدی اینکه بیمارستان ندارد