برگزیده ها
رونق تولید نیازمند فروش و بازاریابی/ تاکید بر مصرف تولیدات داخلی

مازندمجلس: اراک - ایرنا - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق تولید نیازمند بهبود مناسبات فروش و بازرایابی است، ایران در زمینه رونق تولید وضعیت بدی ندارد اما مشکلاتی در عرصه تقاضا خودنمایی می کند که باید حل شود.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، افزود: بخشی از تقاضا در حوزه تولید داخلی و بخش دیگر خارجی است که در حوزه زمینه تقاضای داخلی همه باید پای کار آیند.
وی با بیان اینکه حمایت از اقتصاد درون زا و تولید داخل سیاست جدی دولت است، بیان کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا، افزایش کیفیت تولیدات و فرهنگ سازی در تقاضای بخش داخلی تاثیرگذار است و جمعیت 80 میلیون نفر ایران بازار مصرف کوچکی نیست.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال جاری چند اولویت مهم از جمله توسعه صادرات، مدیریت واردات، حمایت از تولید داخلی به ویژه در بخش معادن و تولید دانش در دستور کار جدی است و ارائه این برنامه ها در مجلس شورای اسلامی نیز با استقبال نمایندگان مردم مواجه شده است.
رحمانی عنوان کرد: تقویت ارتباط صنایع بزرگ و کوچک از نکات کلیدی در حوزه تولید است چرا که واحدهای مادرتخصصی و بزرگ باید به گونه ای حرکت کنند که چند صد بنگاه کوچک را مانند لوکوموتیو به پیش برند.
وی اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی دستور رهبر معظم انقلاب است و ایشان بارها به این مهم تاکید کرده اند که در این راستا همه باید دست به دست هم دهند.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر طرحی که منجر به اشتغالزایی است باید در کانون توجه قرار گیرد چرا که اشتغالزایی مسئله مهم کشور در شرایط کنونی است.
وی اضافه کرد: 500 هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال کشور در سال جاری ابلاغ شد که این مبلغ به زمره منابع مالی در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی است.
رحمانی عنوان کرد: از این میزان 200 هزار میلیارد ریال با مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان طرح اشتغال فراگیر است و 200 هزار میلیارد ریال برای طرح رونق تولید و 100 هزار میلیارد ریال برای طرح نوسازی، بازسازی صنایع و صنوف تولیدی اختصاص یافته که مدیریت این بخش ها برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: تمامی ارکان متولی در راستای این اشتغالزایی سهیم هستند و باید متعهدانه بکوشند تا تصمیم دولت در سایه کار مشترک به ثمر بنشیند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاثیر فناوری های نوین موجب تغییر در بازارهای کسب و کار شده و نیاز است که با برنامه هدفمند از تحولات جدید بهترین بهره در اشتغالزایی و تولید گرفته شود.
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: صنوف تولیدی برای دولت اهمیت و جایگاهی کلیدی دارندو باید صنوف نیز از شرایط رونق تولید بهره مند شوند و در این راستا تدابیری اندیشیده شده است.
رحمانی بیان کرد: مجوزهای صادره در فضای کسب و کار از طریق این وزارتخانه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون از 87 مجوز به 44 مجوز کاهش یافته و این روند با جدیت تمام دنبال می شود.
تاکنون 65 نشست اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برگزار شده است.
قائم مقام ویر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی از نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات در محل نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک دیدن کرد.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی کشور، جایگاه دوم صنایع مادر تخصصصی و رتبه چهارم صنعت را دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

اقتصاد

صنعت معدن

اقتصاد مقاومتي

فروش و بازاريابي

تولید تجارت داخلی اقتصاد مرکزی برنامه اشتغالزایی استان میلیارد رحمانی معاون عنوان صنایع مدیریت اشتغال افزود حمایت تولیدی تاکنون نمایشگاه یافته اضافه وزارت گرفته دستور مقاومتی تولیدات تاکید تقاضای ادامه راستا کلیدی شرایط