برگزیده ها
اکرمی: روانشناسان باید رفتارهای احمدی‎نژاد را تحلیل کنند

مازندمجلس: سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که برای فهمیدن هدف محمود احمدی‌نژاد از فعالیت‌های این روزهایش باید کار روانشناسی صورت بگیرد.

مازندمجلس: این روزها محمود احمدی‌نژاد و حلقه نزدیکان به او، دست به کارهایی زده‌اند که حتی حامیان‌‌شان هم انگشت تعجب به دهان گرفته‌اند. گفت‌وگوهایی که از آنها تحت عنوان افشاگری در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد، روی دیگری از احمدی‌نژاد را به نمایش گذاشته است. هرچند او مدت‎هاست که این تغییر رویکرد را بروز داده اما، این‎بار به نظر می‎رسد که با اهداف جدی‌تر و به فواصل زمانی کوتاهتری جایگاهش را در سطح رسانه‌ها حفظ کرده باشد.
اینکه هدف او از این اقدامات چیست و چرا به همه کسانی که در هشت سال زمامداری‌اش سعی نکردند به کوچکترین اختلافی با او دامن بزنند حمله می‌کند، در هاله‌ای از ابهام است. با این حال سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که برای شناختن هدف اقدامات احمدی‌نژاد باید کار روانشناسی روی او صورت بگیرد.
اکرمی با تاکید بر شناخت پدیده احمدی‌نژاد از منظر روانشناسی، عنوان کرد: احمدی‌نژاد اصولا چه در دوران ریاست جمهوری و چه بعد از آن، اظهارات نادری دارد که برای خیلی‌ها علت آن معلوم نیست. هنوز نمی‌دانیم که این اظهارات را برای چه مطرح می کند.

او به سوابق چنین رفتارهایی از سوی رییس دولت‎های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: او در دوران ریاست جمهوری‎اش می گفت اسامی مفسدان در جیب من است و اینها مافیا هستند! یا اینکه در سفرهای استانی با استانداران خودش رفتارهای خاصی داشت و به آنها می گفت اگر نمی‌خواهید، کنار بروید.
او در ادامه تاکید کرد: واقعا یک کار روانشناسی لازم است که آدم ببیند احمدی‌نژاد چرا این حرف‌ها را می‌زد. این کار ما نیست، بلکه کار اندیشمندانی است که مشغول کار روانشناسی هستند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه به اظهارات چند روز گذشته احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: هر روزی به یکی پریدن و نسبت به یک نفر اظهاراتی را مطرح کردن، زیبنده هیچ کس نیست. چه رسد به اینکه کسی روزی شهردار تهران بوده، استاندار بوده، رییس جمهور بوده و الان عضو مجمع تشخیص مصلحت است. این رفتارها زیبنده آدم معمولی هم نیست چه رسد به اینکه یک نفر مسئول باشد.
اکرمی درباره دلایل بروز چنین رفتاری از سوی رییس دولت های نهم و دهم عنوان کرد: آقای احمدی‌نژاد فعلا بیکار است. او فارغ البال است. سرش به جایی گرم نیست که وقت او را بگیرد و برای ابراز وجود اظهاراتی را طرح می‌کند و همه را سر کار می‌گذارد؛ یک روز یک آدم معمولی مخاطب اوست، روز دیگر یک آخوند، یک مسئول، یک فرد غیرمسئول و ....

او در ادامه افزود: فردی که روزی رییس جمهور بوده قانون سرش می‌شود و اگر حرفی دارد باید به جای خودش و به شخص مناسبی مراجعه کند و بگوید که چرا چنین و چنان است وگرنه در جمع مردم فایده‌ای ندارد که چنین مطالبی را بیان کند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان تاکید کرد: ما نیازمند کار روانشناسانه هستیم تا بفهمیم او به دنبال چه است.

احمدی‌نژاد اینکه روانشناسی اکرمی مبارز تاکید اظهارات روحانیت جامعه ادامه عنوان مسئول اظهاراتی زیبنده جمهور معمولی بگیرد اقدامات رفتارهای می‌کند دوران ریاست اشاره