برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس کمیته امداد پیشنهاد کرد که بودجه نهاد‌های حمایتی متناسب با تورم افزایش یابد تا نیازمندان آسیب کمتری از افزایش قیمت‌ها ببینند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌گو کرد.

 فتاح در این نشست با اشاره به اینکه مجلس قرار است بودجه سال ۹۷ نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد را پنج تا ۱۰ درصد افزایش دهد گفت: این در حالیست که قیمت برخی کالا‌های ضروری مانند قیمت نان حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طبقات محروم جامعه تأثیر افزایش قیمت‌ها را بیش از سایر مردم احساس می‌کنند، تأکید کرد: بر این اساس بودجه نهاد‌های حمایتی متناسب با تورم افزایش یابد تا نیازمندان آسیب کمتری از افزایش قیمت‌ها ببینند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان اینکه اصلی‌ترین و گران‌ترین نیاز مددجویان تأمین مسکن است گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ هزار خانوار تحت حمایت فاقد مسکن هستند که برای حل مشکل این افراد پیشنهاد داده شد ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به کمیته امداد واگذار شود. اگر نمایندگان مجلس در بودجه ۹۷ واحد‌های مسکن مهر بدون متقاضی را به کمیته امداد واگذار کند، این نهاد می‌تواند در این زمینه مشکل مسکن این افراد را حل کند.

وی با اشاره به افزایش سه برابری مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری اظهار کرد: اگرچه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی موجب آرامش میان خانوار‌های تحت حمایت شده است، اما این موضوع موجب شده مددجویان کمتر از تسهیلات اشتغال‌زایی استقبال کنند درنتیجه خروج افراد از چرخه حمایتی این نهاد به‌سختی انجام می‌شود البته تاکنون کمیته امداد این مشکل را به‌درستی مدیریت کرده است.

فتاح با یادآوری اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید مستمری مددجویان سالانه متناسب با تورم افزایش یابد گفت: تصمیم‌های نمایندگان مجلس درباره بودجه نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد تأثیر قابل توجهی بر بهبود وضعیت نیازمندان جامعه دارد.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان از هزار میلیارد تومان در سال گذشته به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ یکی دیگر از اقدامات قابل تقدیر مجلس در کمک به اقشار محروم جامعه است گفت: متأسفانه در هشت ماهه نخست امسال بانک‌ها فقط ۳۰ درصد از این رقم را پرداخت کردند که امیدواریم تا فروردین سال ۹۷ بخش قابل توجهی از این تسهیلات جذب شود.

وی بابیان اینکه کمیته امداد با هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس رابطه بسیار خوبی دارد افزود: در تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه نمایندگان مجلس با توجه به قوانین توجه ویژه‌ای به مددجویان کمیته امداد داشتند که این امر در طول عمر مجلس بی‌سابقه است و امیدواریم که این موضوع همچنان ادامه یابد.

فتاح با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه هرسال باید ۱۰ درصد از جامعه مددجویی کمیته امداد کاهش یابد گفت: خودکفایی خانوار، فوت مددجو، آزادی سرپرست خانوار از زندان و هم‌پوشانی با بهزیستی از موارد خروج افراد از چرخه حمایتی است. 

 

کمیته امداد افزایش اینکه مددجویان حمایتی نمایندگان جامعه بودجه افراد نهاد‌های اشاره برنامه خانوار تسهیلات مستمری توسعه مانند متناسب بهزیستی موضوع امیدواریم اشتغال‌زایی میلیارد تومان توجهی خمینی قیمت‌ها تأثیر محروم نیازمندان پیشنهاد متقاضی حمایت بابیان واگذار