برگزیده ها
خشونت علیه زنان محدود به خشونت‌های فیزیکی نیست

مازندمجلس: استاندار قزوین معتقد است: در موضوع خشونت علیه زنان نخستین تصویری که در اذهان شکل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است که حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما اگر خشونت را به این بخش محدود کنیم، همه جوانب موضوع باشد و حق مطلب را ادا نکرده ایم.

مازندمجلس: استاندار قزوین معتقد است: در موضوع خشونت علیه زنان نخستین تصویری که در اذهان شکل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است که حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما اگر خشونت را به این بخش محدود کنیم، همه جوانب موضوع باشد و حق مطلب را ادا نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که توسط کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: خشونت‌های کلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتارهای کلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان از انواع دیگر خشونت علیه زن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری ۲ نوزاد دختر در فاصله کم به دنیا می‌آورد مورد خشونت جامعه زنان قرار می‌گیرد و این‌گونه شاهد خود خشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان نیز هستیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: موارد دیگری نیز وجود دارند که شاید در ظاهر خشونت نیستند اما یک اضطراب دائمی برای زنان و دختران ایجاد می‌کنند و اعتماد به نفس آنان را می‌گیرد و در این راستا زن تحقیر شده بدون‌شک فرزندان خود را نیز نمی‌تواند به‌خوبی تربیت کند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد.

زاهدی افزود: اولین راه مقابله و کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی زنان به حقوق خود و در ادامه آموزش مهارت‌های تخصصی برای مشکل مشکلات خود با مردان است.

استاندار قزوین با تاکید بر سابقه طولانی خشونت علیه زنان ادامه داد:  متاسفانه این مساله در بسیاری از جوامع بشری به صورت فرهنگی نادرست درآمده و بخش عمده‌ای از زنان آن را پذیرفته اند.

زاهدی گفت:  برای رسیدن به مرحله عملیاتی رفع خشونت علیه زنان نخستین گام را باید اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، حقوقدانان و نخبگان جامعه بردارند لذا آشنایی زنان به حقوق خود در کاهش خشونت علیه آنان موثر است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه ارث بردن زنان شرعی و قانونی است هنوز در کشورمان مناطقی وجود دارند که زن ارثی از خانواده نمی‌برد و این نشان می‌دهد بعضی زنان جامعه از حقوق خود آگاهی درستی ندارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: نباید از این حقیقت غافل ماند که بعضی زنان وقتی به حقوق خود آشنا می‌شوند مسایلی چون طلاق نیز افزایش می‌یابد بنابراین باید با آموزش و آگاه‌سازی زنان، مهارت‌های حل مساله را نیز به آنان آموزش داد تا به اعهداف مورد نظر دست یابیم.

زاهدی اضافه کرد: زن و مرد درمحدوده انسان بودن یکسان هستند و باید تساوی آنها محترم شمرده شود بنابراین گروه‌های مرجع جامعه باید کمک کنند تا موضوع رعایت حقوق انسانی به رسمیت شناخته شود.

این همایش با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی، پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از وکلا و حقوقدانان برگزار شد.

خشونت قزوین جامعه زاهدی استاندار ادامه آموزش می‌گیرد موضوع بنابراین مردان حقوقدانان دارند مساله آشنایی مهارت‌های تصریح جوامع نخستین خشونت‌های محدود همایش دانشگاه کلامی عبدالمحمد برگزار تحقیر