برگزیده ها

مازندمجلس: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود با انجام اصلاحاتی به لایحه استخدامی شهرداری‌ها رای داد.

مازندمجلس: محمدرضا بادامچی با تشریح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: طرح الزام دولت به اجرای عادلانه نظام پرداخت‌ها در دستور کار کمیسیون قرار داشت اما با توجه به اینکه این مساله در ماده 30 احکام دائمی برنامه‌های توسعه لحاظ شده بود مقرر گردید پیگیری‌ها در این زمینه از دولت انجام شود.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت اما چندی پیش کمیسیون اجتماعی کارگروهی را تعیین کرده و این موضوع را بررسی کرد ولی پس از اینکه رییس مجلس از کمیسیون اصل 90 خواست تا در این موضوع بررسی‌ها را انجام داده و گزارشی تهیه کند این کار توسط کمیسیون اصل 90 انجام شد.
وی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در جلسه کمیسیون اجتماعی، گفت: حدود یک ماه پیش این طرح تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و چهار گروه شامل استانداران، سفرا، معاونین وزرا و هم‌ترازان آنها مستثنی شدند و یکی دو هفته است که قانون ابلاغ و در حال اجرا است.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: طرح عدم بکارگیری بازنشستگان که شامل ایثارگران و برخی از مقامات هم می‌شود با امضای حدود 60 نفر از نمایندگان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود که بر اساس آن برخی از ایثارگران و مقامات هم نمی‌توانند در مناصب دولتی مشغول به کار شوند لذا مقرر شد کارگروهی متشکل از ایثارگران و نمایندگان متقاضی طی یک هفته بررسی‌های خود را انجام داده و به کمیسیون اجتماعی نتیجه را اعلام کنند.
وی اظهار کرد: طرح بازنشستگی زودتر از موعد مشاغل قضایی غیرستادی نیز با توجه به اینکه مشمول مصادیق صندوق بازنشستگی کشوری است در کمیسیون اجتماعی رد شد.
بادامچی در ادامه اظهار کرد: لایحه استخدامی شهرداری‌ها نیز در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در این لایحه عنوان شده بود که اجازه داده شود آیین‌نامه‌ای مربوط به پرداخت‌ها تهیه و به تایید هیات دولت رسانده شود. در واقع از درآمد شهرداری‌ها حقوق کارکنان پرداخت شود اما کمیسیون اجتماعی با انجام اصلاحاتی لایحه مذکور را تصویب کرد با این عنوان که تایید نهایی باید توسط مجلس انجام شود.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در جلسه امروز با توجه به ایرادی که شورای نگهبان بر اساس اصل 75 قانون اساسی گرفته بود مورد رسیدگی قرار گرفت زیرا طبق ماده 38 قانون جامع ایثارگران این موضوع قابل پیگیری است.
نماینده مردم تهران در مجلس ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه امروز، بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی بود که با توجه به ایراد شورای نگهبان مقرر شد تا کارگروهی این مساله را مورد رسیدگی قرار دهد.
وی همچنین از بررسی لایحه استفساریه تبصره 4 ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در جلسه کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: در بررسی این لایحه اعضای کمیسیون اجتماعی مقرر کردند که عضویت در تعاونی‌ها شغل محسوب نمی‌شود.
کمیسیون اجتماعی قانون بررسی لایحه امروز ایثارگران شهرداری‌ها استخدامی شورای همچنین نگهبان موضوع تایید کارگروهی اظهار اینکه تصویب مقامات رسیدگی تبصره نمایندگان بازنشستگی تهران عنوان ممنوعیت پرداخت‌ها بادامچی دستور مساله بازنشستگان بکارگیری نماینده