برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اضطراب و ترس گشت ارشاد بر روی برخی دختران و زنان ما تا سالها باقی است و پیامدهای خشونت روانی نامطلوبی برجا می گذارد.

مازندمجلس: پروانه سلحشوری در دومین همایش ملی خشونت علیه زنان که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: بررسی موضوع خشونت علیه زنان از ابعاد مختلف باید صورت گیرد زیرا گاهی خود زنان هم در نوع رفتارشان با فرزند دختر و پسر تفاوت هایی قائلند که به خشونت تعبیر می شود.
 رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید ببینیم خود ما زنان تا چه میزان خشونت علیه بانوان را ترویج می کنیم و برای نمونه با مدرن شدن جامعه چقدر مردان را از خانواده خود فراری می دهیم تا صله رحم کمتر شود و یا چقدر موضع گیری علیه مادر شوهر و خواهر شوهر داریم که نوعی خشونت است.
وی اضافه کرد: ایا تاکنون اندیشیده ایم که این رفتار چقدر موجب خشونت علیه زن می شود و در تربیت فرزندان خود برای مقابله با خشونت در جامعه تا چه میزان موفق عمل کرده ایم.
سلحشوری اظهارداشت: متاسفانه رسانه ملی در سطح کلان نتوانسته در آگاه سازی خانواده ها نقش خود را بخوبی ایفا کند و خلاء زیادی داریم که باید با کمک همه رسانه ها حل شود.
وی بیان کرد: در جامعه کوچکی قرار داریم که زنان هم خشونت علیه خودشان را تقویت می کنند و گشت ارشاد آسیب های روانی که به زنان می زند قابل توجه است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اسیب روانی که گشت ارشاد در یک دستگیری و یا برخورد با دختران جوان ما دارد گاهی تا سالها روی افراد باقی می ماند و خاطره بدی برجای می گذارد که نوعی خشونت را موجب می شود اما از آن غافل هستیم.
سلحشوری گفت: به عنوان نماینده مجلس گاهی اوقات نمونه هایی را دیده ام که شاید حجاب دختری زیاد نامناسب هم نبوده اما یک برخورد غیر اصولی موجب مشکلات روانی برای فرد شده که آسیب های دیگری را موجب می شود.
زنان مانع صدارت زنان شده اند
وی اظهارداشت: گاهی اوقات وقتی سپردن مسئولیت به بانویی مطرح می شود بیشترین مخالفت از سوی خود زنان آغاز می شود و تا زمانی که ما اینگونه از همدیگر حمایت کنیم نباید انتظار داشته باشیم مردان مسئولی که به هیچ وجه حتی جایشان را به مردان نمی دهند با مدیریت بانوان موافقت کنند.
سلحشوری یادآورشد: مردانی که برای سپردن مسئولیت از صندلی خود هرگز بلند نمی شوند مطمئن باشید برای زنان هیچگاه برنخواهند خواست.
وی یادآورشد: چرا با جامعه ای که نمی خواهند زنان به جایی برسند باید ما زنان همراهی کنیم و این موضوع را تشدید کنیم در حالی که باید دانست احترام به زنان در واقع احترام به جامعه و خودمان است.
خشونت سلحشوری جامعه روانی مردان اظهارداشت داریم ارشاد نماینده برخورد مسئولیت احترام یادآورشد رسانه سپردن اوقات نمونه صدارت دختران موضوع اضافه بانوان میزان خانواده