برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - کاربران خبرآنلاین در آستانه گزارش 100 روزه رئیس جمهوری از انتظاراتشان گفتند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به چهار ماه است که روحانی برای بار دوم بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده است؛ او وقتی تنور انتخابات داغ شد چه قبل از شروع تبلیغاتو چه پس از آن و چه در جریان مناظرات انتخاباتی بخشی از صحبت هایش را متوجه وعدههایی کرد که می گفت قرار است به آنها عمل کند و بخش دیگر را نیز به دفاع از عملکرد 4 ساله اش پرداخت. حالا رئیس دولت دوازدهم میخواهد مقابل دوربین های صدا و سیما بنشیند از آنچه در طول 100 روز انجام گرفته استبگوید و به  مردم از آنچه بود، شد و قرار استانجام بگیرد گزارشی ارائه دهد.

خبرآنلاین روز سه شنبه در آستانه گزارش روحانی از کاربران خود پرسید «انتظاردارید رئیس جمهور به چه موضوعاتی در گزارش صد روزه اول دولت دوازدهم اشاره کند؟»

پاسخ ها قابل تامل بود؛ برخی لب به گلایه باز کردندو برخی هم عملکرد دولت را تایید کردند، تعدادی هم تنها سوالاتی را که در ذهن داشتند نوشتند؛سوالاتی که هم در حوزه سیاست بود و اقتصاد، هم مسائل اجتماعی را در بر می گرفت. خیلیها هم در مقام پاسخ بلند شدند و به کاربرانی که انتقاداتشان را متوجه رئیس جمهورکرده بود می گفتند آیا قرار بود در این صد روز تمام وعده های انتخاباتی عملیاتیشود.

عده ای هم در این میان اصل گزارش 100 روزه رامحل ایراد می دانستند و معتقد بودند گزارش صد روزه وقتی معنا پیدا می کند که رئیسجمهور دولت را از فرد دیگری تحویل گرفته باشد مثلاکاربری نوشت وقتي آقاي روحاني دولت رو از خودش تحويل گرفته ديگه گزارش 100 روزهچندان معنايي ندارد؛ این کاربر پیشنهاد می کند حسن روحانی  باید يك گزارش 4 سال و 100 روزه ارائه کند

انتقاد از کابینه تا گران شدن ارز

یکی از موضوعاتی که کاربران حول آن به بحثپرداختند مسئله کابینه و تعیین وزرا بود؛ عرشیا یکی از مخاطبین خبرآنلاین از روحانیمی خواهد تا در گزارش صد روزه اش در مورد نحوه انتخاب اعضای کابینه توضیح دهد اوکه بیشتر مسائل سیاسی را مد نظر داشت چندان از سکوت های رئیس جمهور در برابر جریاناصولگرا راضی نبود.

البته دایره سوالات و انتظارات تنها به موضوعسیاست ختم نشد و مسئله اقتصاد که این روزها عمده مسئله مردم است نیز در کانونتوجهات قرار گرفت و نکته جالب اینکه در حیطه اقتصادی کاربران بیشتر از آنکه مسئله معیشتو را مطرح کنند اصلاح ساختاری اقتصاد را مطالبه کردند و از علت گران شدن ارز صحبتکردند و از روحانی خواستند تا در مورد رفورم اقتصادی و سیاسی سخنی بگوید.

دلالی ها هم گویا امان کاربران را بریده است کهاز رئیس دولت می خواهند برای آنها به ویژه در عرصه خرید و فروش ارز و مسائل کشاوریفکری بکند. برخی هم نسبت به تعطیلی کارخانه ها از رئیس جمهور خواستند که علت رابازگو کند.

برجام هم همیشه پای ثابت صحبت ها هست به ویژهآنکه امشب نیز قرار است حسن روحانی درمورد آن گزارشی ارائه دهد. برخی کاربراندرباره ماندن در برجام لب به انتقاد باز کردند و نوشتند چرا باید وقتی آمریکامتعهد نبوده ما پایبند بمانیم؛ نظری که البته دیگر کاربران با آن موافق نبودند ودرمقابل 6 امتیاز مثبت 99 امتیاز منفی به این نظر داده شد.

کرمانشاه و معدن یورت از مطالبات

زلزله کرمانشاه که این روزها کشور را به شدت تحتتاثیر قرار داده است یکی از مطالباتی بود که کابران خبرآنلاین از رئیس جمهوریخواستند که درباره آن گزارشی ارائه دهد طاهره یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: تکلیفاین بیچاره هایی که خونه زندگیشون نابود شده با توجه به زمستون و سرما چیه واقعا ؟»کاربری هم بود که علاوه بر موضوع زلزله زدگان کرمانشاه به مسئله معدن یورت هماشاره کرده بود و می خواست روحانی درباره وضعیت انها توضیح دهد او نوشته اگر دولتدستش خالی است برای آنها چه برنامه ای دارد.

زنان و حقوق شهروندی

دایره سوالات و مطالبات از دولت دوازدهم آن همدر 100 روزه اول به مسائل اجتماعی از جمله حضور زنان در کابینه و مسئله حقوقشهروندی هم رسید. برخی از روحانی پرسیدند چرا برخلاف شعارهای انتخاباتی در کابینهخود هیچ زنی به وزارت نرسید؟

فرد دیگری هم از روحانی درباره سرنوشت حقوقشهروندی و معطل ماندن اجرا شدنش پرسید.

29216

 

 

 

گزارش روحانی کاربران مسئله خبرآنلاین مسائل ارائه کابینه جمهور کرمانشاه اقتصاد گزارشی انتخاباتی برجام دوازدهم درباره گرفته ماندن خواستند روزها اقتصادی زلزله حقوقشهروندی سوالات مطالبات امتیاز دیگری موضوعاتی پرسید عملکرد متوجه اجتماعی انتقاد البته سیاسی بیشتر توضیح دایره