برگزیده ها

مازندمجلس: تقابل جنگنده روسی با هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز آسمان دریای سیاه، در نهایت منجر به دور شدن هواپیمای آمریکایی شد.

مازندمجلس: سرویس خبری منطقه فدرال جنوبی اعلام کرد یک فروند جنگنده سوخوی ۳۰ روسیه روز شنبه، به هواپیمای جاسوسی ایالات متحده در منطقه بین‌المللی دریای سیاه نزدیک شده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در تاریخ ۲۵ نوامبر، یک فروند هواپیما حین پرواز در منطقه بین‌المللی دریای سیاه یک هدف هوایی را در حالیکه با سرعت بالا به مرزهای این کشور نزدیک می‌شد، شناسایی کرد.
در همین راستا دستور ردگیری این هواپیمای آمریکایی به یک جنگنده سوخوی ۳۰ از نیروی هوایی روسیه داده می‌شود.
جنگنده روسی پس از نزدیک شدن به هدف، آن را به عنوان یک هواپیمای جاسوسی P-۸A  ایالات متحده آمریکا مورد شناسایی قرار داد.
هواپیمای ایالات متحده پس از اینکه توسط جنگنده روسی مورد شناسایی قرار گرفت، مسیر خود را تغییر داد و از فضای هوایی روسیه دور شد و پس از اتمام مأموریت جنگنده روسی به پایگاه بازگشت.
پیش‌تر، «میشل بالدانزای سخنگوی پنتاگون، به شبکه تلویزیونی CNN گفت که هواپیمای ایالات متحده در فضای هوایی بین‌المللی در حرکت بوده و کاری انجام نداده است که خدمه هواپیمای روسی را به عنوان «رهگیری ناامن» تحریک کند.
پنتاگون ادعا کرده که جنگده روسی سوخو ۳۰ از مسیر  P-۸A عبور کرده و باعث شده که بعد از آن چرخش شدیدی ایجاد شود که ممکن بوده منجر به آسیب جدی و صدمه به خدمه هواپیمای آمریکایی شود.
هواپیمای جنگنده ایالات هوایی متحده روسیه نزدیک جاسوسی شناسایی دریای بین‌المللی منطقه عنوان پنتاگون آمریکایی سوخوی اعلام آمریکا فروند