برگزیده ها

مازندمجلس: رویال داچ شل، با همکاری چند خودروساز برتر، شارژرهای فوق سریع در بزرگراه‌های اروپا احداث می‌کند تا با حذف یکی از بزرگترین موانع توسعه خودروهای الکتریکی، از رقبای خود جلو بیافتند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، رویال داچ شل با همکاری چند خودروساز برتر، شارژرهای فوق سریع در بزرگراه‌های اروپا ارائه می‌کند تا با حذف یکی از بزرگترین موانع توسعه خودروهای الکتریکی، از رقبای خود جلو بیافتند.

در بیانیه‌ای اعلام شد که طبق توافق شل با یونایتی که یک شرکت مشترک از بی‌ام‌دابلیو دایملر، فورد و فولکس واگن است، در ابتدا تا سال ۲۰۱۹، پایگاه‌های شارژ فوق قدرت در ۸۰ سایت بزرگراهی به راه خواهد افتاد.

غول‌های صنعت برق شامل ان‌جی فرانسه، ای‌آن آلمان و همچنین بازیگران بزرگ این بازار مثل شرکت استارت‌آپ آمریکایی چارژپوینت، همگی در حال ساختن شبکه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا هستند؛ هرچند تولیدکنندگان برای ارائه راه‌حل‌هایی مبنی این‌ که رانندگان خودروهای الکتریکی بتوانند از سفرهای کوتاه‌، فراتر روند و بین شهرها مسافرت کنند، با مشکل مواجه شده‌اند که دلیل آن محدودیت‌های باطری، کمبود ایستگاه‌های شارژ و زمان طولانی شارژ کردن می‌باشند.

اما شل می‌گوید که تکنولوژی یونایتی در پاسخ به مشکل فاصله‌های بلند سفرها، بسیار جدید و کلیدی است.

طبق اعلام شرکت شل، با استفاده از تکنولوژی یونایتی خودروهای دارای ظرفیت شارژ بالا تا ۳۵۰ کیلووات تنا ۵ تا ۱۰ دیقه برای شارژ مردن کامل خود زمان صرف خواهند کرد. این در حالی است که امروزه برای شارژ کردن یک خودرو الکتریکی چندین ساعت زمان لازم است.

شل پیش‌بینی کرده است که ناوگان خودروهای الکتریکی که در حال حاضر تنها ۱ درصد کل ناوگان خودروهای جهان را تشکیل می‌دهند، تا سال ۲۰۲۵ سهم خود را به ۱۰ درصد افزایش دهند.

رئیس خرده فروشی شل، استفان کپیتانی، می‌گوید: به این ترتیب مشتریانی که می‌خواهند با خودرو الکتریکی خود به مسافرت‌های طولانی بروند، مطمئن خواهند بود که پایگاه‌های شارژ قابل اعتماد، راحت و سریعی در اختیار خواهند داشت.

شرکای یونایتی نیروهای خود را متحد کردند تا شبکه‌ای از ۴۰۰ ایستگاه‌ شارژدهی را تا سال ۲۰۲۰ در سراسر اروپا به راه بی‌اندازند.

طبق اعلام سازمان نظارت بر سوخت جایگزین اروپایی، تعداد پایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نزدیک به ۳ برابر شده و به حدود ۱۲۰ هزار جایگاه رسیده است.

خودروهای الکتریکی اروپا یونایتی خواهند پایگاه‌های اعلام ارائه خودرو ناوگان تکنولوژی می‌گوید خودروساز ایستگاه‌های طولانی بازار