برگزیده ها

مازندمجلس: معاون بندری و دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از گذشت ۹ ماه از توقف خط مسافرت دریایی چابهار ـ مسقط به دلیل عدم حمایت دستگاه های ذی ربط خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن ابراهیمی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندر مسافری شهید کلانتری چابهار گفت: این بندر ۱۰ هزار متر مربع مساحت داشته و همزمان ۶۰۰ نفر مسافر می توانند از گیت های ورودی و خروجی آن استفاده کنند.

وی با اشاره به هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوری برای ساخت و تجهیز این بندر و ایجاد تأسیسات ایکس ری و بازرسی برای سفرهای دریایی خارجی از بندر شهید کلانتری افزود: ایجاد این تجهیزات سبب شد تا حداکثر زمان مورد نیاز برای بازرسی و کنترل پاسپورت و روادید و ورود و خروج مسافران از مرزهای دریایی کشور به حداکثر ۲ ساعت کاهش یابد. با این حال بیش از ۹ ماه است که خط دریایی چابهار ـ مسقط متوقف و درنتیجه بهره برداری از تأسیسات بندر شهید کلانتری متوقف شده است.

معاون بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان بنادر ودریانوردی هیچ درآمدی از گردشگری و سفرهای دریایی ندارد و حتی در سال گذشته یک میلیارد تومان به بخش خصوصی یارانه داد تا موضوع گردشگری دریایی و ایجاد خط دریایی مسقط ـ چابهار اجرایی شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، این سازمان دین خود را به موضوع گردشگری دریایی ادا کرده و اینک نوبت سایر دستگاه های متولی جذب گردشگر خارجی همچون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه، گمرک، شرکت کشتیرانی، مرکز قرنطینه و ... است تا زمینه فعالیت مجدد تردد مسافران از بندر چابهار را فراهم کنند. چراکه سازمان بنادر زیرساخت های اجرای این طرح را فراهم کرده و بخش خصوصی باید در زمینه گردشکری دریایی ورود کند.

ابراهیمی نقش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اعطای مجوز به آژانس ها و شرکت های خدمات مسافری برای برگزاری تورهای دریایی را حائز اهمیت دانست و گفت: وزارت امور خارجه نیز برای ایجاد دفاتر صدور روادید Arrival و ویزای توریستی در بندر شهید کلانتری اعلام آمادگی کرده است.

معاون مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۴ ماه پایانی سال ۹۵ خط کشتیرانی مسافری چابهار ـ مسقط فعال شد که یک در هفته در میان مسافران به این دو شهر تردد می کردند اما از فروردین ماه امسال فعالیت این خط متوقف شده است.

دریایی چابهار بنادر گردشگری ایجاد کلانتری مسافری مسافران متوقف کشتیرانی موضوع خصوصی میراث زمینه فعالیت فراهم بلوچستان خارجه وزارت فرهنگی روادید بازرسی تأسیسات میلیارد ابراهیمی سفرهای خارجی معاون مسئول حداکثر سیستان