برگزیده ها

مازندمجلس: رهبران آمریکا و ژاپن امروز چهارشنبه و به دنبال آزمایش جدید موشکی کره شمالی، در یک مکالمه تلفنی که به گفته 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن 20 دقیقه طول کشیده است، بر انزوای هرچه بیشتر پیونگ یانگ تاکید کرده اند.

مازندمجلس: 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن در مورد مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: ژاپن و ایالات متحده موافقت کرده اند با همکاری جامعه بین المللی، بیشترین فشارها را بر کره شمالی وارد کنند.
 نخست وزیر ژاپن گفت که دو کشور آمریکا و ژاپن بر اساس اتحاد قوی خود، قطعا با کره شمالی مقابله خواهند کرد و برای تغییر سیاست های 'پیونگ یانگ' هرکاری می کنند.
کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی هم ساعتی پیش اعلام کرد 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی به 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی وعده داده است تحریم و فشار بیشتر بر کره شمالی وارد کند.
در همین حال وزیر خارجه آمریکا هم آزمایش جدید موشکی کره شمالی را قویا محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواسته است فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود را علیه پیونگ یانگ افزایش دهند.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد امروز چهارشنبه به وقت محلی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.
گفته می شود موشک از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق شلیک شده و ارتش کره جنوبی و آمریکا در حال اوضاع بررسی اوضاع هستند.
در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه به درخواست نمایندگان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کره شمالی ، نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشک بالستیک کره شمالی برگزار می کند.
آزمایش چند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سوی کره شمالی در چند ماه گذشته؛ باعث افزایش تنش ها بین این کشور با برخی از کشورهای منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی و همچنین آمریکا شده است.
پیونگ یانگ از سال 2006 میلادی تا کنون 8 موشک دوربرد آزمایش کرده است که آخرین آن بامداد امروز انجام شد.
به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای این کشور که سپتامبر (شهریور) صورت گرفت آمریکا با کمک چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد که باعث واکنش شدید کره شمالی شد به طوری که این کشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این کشور، ژاپن را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.
کارشناسان نظامی می گویند با توجه به اینکه آخرین موشک کره شمالی قبل از این آزمایش جدید، حدود سه هزار و 700 کیلومتر برد داشته است هدف از این پرتاب، نشان دادن این امر بود جزیره آمریکایی 'گوام' که سه هزار و 400 کیلومتر با کره شمالی فاصله دارد در تیررس این موشک قرار دارد.
آزمایش جدید اتمی کره شمالی در حالی است که وزارت خارجه کره جنوبی و دولت ژاپن نیز روز گذشته این آزمایش را پیش بینی کرده و گفته بودند نشانه هایی دریافت شده است مبنی بر این که کره شمالی قصد دارد دست به یک آزمایش موشکی جدید بزند.
شمالی آمریکا آزمایش جنوبی جمهوری پیونگ امروز موشکی چهارشنبه بالستیک کیلومتر دوربرد واکنش اوضاع بامداد تحریم تلفنی مکالمه بیشتر جامعه المللی خارجه اعلام افزایش