برگزیده ها
لاریجانی: ایجاد وفاق و حل مشکلات اقتصادی باید محور تلاش‌ها باشد

مازندمجلس: سیاست > مجلس - لاریجانی در نطق پیش از دستور خود یادی از آیت‌الله مدرس کرد و در رابطه با ایجاد وفاق و حل مشکلات اقتصادی گفت: چیزی واجب‌تر از این نیست که محور تلاش‌های ما بر دو ستون ایجاد وفاق و تمرکز بر مشکلات اقتصادی مردم استوار باشد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، علی لاریجانی رئيس مجلس در نطق پيش از دستور امروز خود با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: مدرس در مبارزه با استبداد و استعمار در تاریخ ایران نقش بی بدیلی داشت. او صد سال قبل گفته بود که دولت و مجلس باید همت خود را بر این بگذارند که اقتصاد کشور سامان پيدا كنند.

رئيس مجلس ادامه داد: آيت الله مدرس می گفت دولت نه تاجر، نه ملاک و نه مدیر حمل و نقل خوبی است و هرچه به این کارها دست بزند موجب خسارت و ضرر است اما با گذشت صد سال همچنان مشکل اصلی کشور ما اقتصادی است و مشکل اقتصاد هم دخالت دولت است. یکی از دلایل این امر این است که ما از تجدد فقط رویه آن را دریافته‌ایم.

لاريجاني با اشاره به اين موضوع كه «رضاخان به جای تکنولوژی غرب کلاه فرنگی آورد و نگاه به واردات اولویت یافت»، تصريح كرد: بانک‎ها در کشورهای توسعه یافته در خدمت تولید کشورها هستند نه اینکه خود اصل قرار گیرند و بقیه مسائل توسعه فرع آنها قرار گیرد.

رئيس مجلس با تأكيد بر ايجاد وحدت در كشور، اظهار كرد: چیزی واجب‌تر از این نیست که محور تلاش‌های ما بر دو ستون استوار باشد. یکی ایجاد وفاق در کشور چرا که امروز با حجم مشکلات کشور در ابعاد مختلف نیازمند همگرایی و هم افزایی هستیم و حل مسائل اصلی کشور در  گروی این راهبرد است و دیگری هم تمرکز بر مشکلات اقتصادی مردم چراکه مجلس و دولت وظیفه مهم دیگری ندارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت وظیفه‌ای مهمتر از حل مشکلات اقتصادی مردم ندارند، تصریح کرد: کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس درگیر ارائه طرح‌هایی برای حل این مشکلات هستند. یک نمونه آن مشکل سازمان تامین اجتماعی بود که پیشنهاداتی ارائه شد و امیدواریم با سرعت بیشتری در کمیسیون مربوطه بررسی شود. موضوع دیگر مسئله بانک‌ها است که باعث نگرانی عده‌ای زیادی از مردم شده است.

او تأكيد كرد: مجلس با پیگیری های مستمر مشکلات مردم را دنبال کرد و بانک مرکزی را در مسیر حل این مشکل قرار داد. بانک مرکزی نیز باید با سرعت بیشتری در مسیر حل مشکل سپرده‌گذاران قدم بردارد. در غیر این صورت رفتار مجلس تغییر خواهد کرد.

رئيس قوه مقننه با اشاره به بودجه 97، گفت: در آستانه ارائه بودجه سال ۹۷ هستیم. به جای روند متعارف بودجه که منجر به نشر اوراق مشارکت به صورت غیرهدفمند شده باید بودجه هدفمند را در دستور کار قرار دهیم و کمیسیون بودجه و تلفیق هم گام‎های جدی در اصلاح بودجه بردارند تا مسیر برای پیشبرد صادرات و رونق تولید سازمان یافته تر شود.

رئیس مجلس همچنین ضمن تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: از سپاه قدس و فرمانده شجاع آن سردار سلیمانی هم سپاسگزاریم که در مبارزه با تروریسم در منطقه گامی بی همتا برداشت.

وی همچنین با مجلس و ملت مصر در حادثه تروریستی اخیر ابراز همدردی کرد و آن را مشابه جنایت مسجد الخلیل دانست.

27217

مشکلات بودجه اقتصادی ارائه کمیسیون دیگری هستیم ندارند تأكيد بیشتری همچنین مرکزی مسائل تولید مبارزه امروز دستور ایجاد اقتصاد اشاره لاریجانی یافته توسعه موضوع اینکه