برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه انگلیسی تایمز تاکید کرد که بازی خاورمیانه رئیس جمهور روسیه توانست روسای جمهور پیشین و کنونی آمریکا را فریب داده و شرایط را تغییر دهد.

مازندمجلس: روزنامه تایمز در مقاله امروز خود به قلم "راجر بویز" به سیاست روسیه در خاورمیانه در طول سال‌های اخیر بویژه در ارتباط با سوریه پرداخت و نوشت: پوتین با استفاده از واقع‌گرایی سیاسی و خبرگی خود در منطقه، در ذکاوت سیاسی در قالب "بازی سیاست خاورمیانه ای خود" بر باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور گذشته و کنونی آمریکا پیشی گرفت.
به گزارش نامه نیوز این نویسنده افزود: روسیه از دو سال پیش در سوریه وارد شد که روزانه بیش از یک میلیون و 500 هزار دلار برایش هزینه دارد و در این مدت یکی از فرماندهان بلندپایه نظامی خود را نیز در سوریه از دست داد اما این جنگ، معدنی برای شرکت های فروش سلاح‌های روسیه گشود.
راجر بویز تصریح کرد: حمله علیه گروه تروریستی داعش به مسکو اجازه داد که دستکم 600 نوع سلاح خود از جمله انبار سلاح های قدیمی خودش را آزمایش کند و حتی هواپیماهای بمب افکن "اس یو 25" این کشور اکنون به خوبی به فروش می‌رسد.
این نویسنده در پایان نوشت: رئیس جمهور روسیه در سوریه بُرد و امروز فقط نیاز دارد که نبرد صلح را نیز ببرد تا خود را به سایر کشورهای خاورمیانه به عنوان مردی معرفی کند که از هم پیمانانش در خوشی و ناخوشی دست نمی‌کشد و پشت آنها را خالی نمی‌کند و وی یک بازیگر به رسمیت شناخته شده در عرصه جهانی خواهد شد.
سوریه روسیه خاورمیانه سیاسی نویسنده جمهور سیاست پوتین آمریکا امروز تایمز