برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: برخی افراد با انتشار تصاویر دلخراش به دنبال کلاهبرداری در قالب کمک به زلزله زده ها هستند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ علی کریمی گفت: به دنبال زلزله اخیر در استان کرمانشاه متاسفانه شاهد کلاهبردارانی هستیم که به همراه متن‌ها و تصاویر دلخراش، شماره حساب‌هایی را به عنوان کمک به آسیب دیدگان اعلام می‌نمایند و پس از دریافت وجه کمکی به زلزله زدگان نمی‌کنند.

وی در ادامه در خصوص روش دیگر کلاهبرداران گفت: مجرمان اقدام به طراحی سایت‌های جعلی شبیه درگاه‌های بانکی کرده  و آدرس‌های جعلی را به صورت گسترده برای دیگران ارسال و از هموطنان می‌خواهند با کلیک بر روی آدرس و وارد شدن به صفحه بانک اقدام به واریز کمک به حساب سازمان‌های رسمی کنند.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای کمک کردن به زلزله زدگان حتما از طریق شماره حساب‌های سازمان‌های مطمئن اقدام نمایند و خود آدرس درگاه‌های بانکی را در آدرس بار وارد نمایند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: از کلیک کردن بر روی درگاه‌ها و لینک‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل برای شما ارسال شده است تا کمک‌های خود را واریز نمائید خودداری کنید چرا که احتمال اینکه این لینک‌ها و درگاه‌ها جعلی و فیشینگ باشند وجود دارد و میتواند اطلاعات بانکی شما را به سرقت ببرد.

 

زلزله بانکی اقدام زدگان ارسال سازمان‌های درگاه‌ها نمایند واریز ادامه دلخراش تصاویر سرهنگ کریمی شماره درگاه‌های