برگزیده ها

مازندمجلس: اسرائیلی‌ها مدت‌هاست خواهان سکنی دادن شهروندان کرانه باختری در شبه جزیره سینا هستند تا بتوانند به زعم خود «دولتی یهودی» با نژادی خالص را در اراضی اشغالی فلسطین بنیان نهند.

مازندمجلس: روزنامه الشروق در مقاله‌ای به قلم محمد عصمت با عنوان «اثر انگشت موساد و بقایای داعش» می‌نویسد: اگر چه کسی نتوانست هیچ رد پایی روشنی از نقش اسرائیل در کشتار مسجد الروضه در سیناء پیدا کند، ولی قطعا این حادثه تروریستی به نفع کانون‌های صهونیستی با هدف تخلیه سیناء از ساکنان آن و فراهم‌کردن زمینه اسکان فلسطینیان کرانه باختری در این منطقه می‌باشد. همانطور که «جیلا جملیئیل» وزیر برابری اجتماعی دولت نتانیاهو هم چند روز قبل از این حادثه بر این مساله تاکید کرده بود.
به گزارش نامه نیوز شیوخ بزرگ قبائل سیناء هم اعتقاد راسخ دارند که موساد در ورای این حادثه تروریستی قرار دارد، نه فقط برای اسکان فلسطینیان بلکه برای هدف دیگر یعنی تسهیل حمله به مصر در صورت وقوع هرگونه جنگی بین دو کشور. شیخ عارف العکور سخنگوی قبائل سیناء در مصاحبه تلویزیونی گفته که نباید سرهایمان را زیر برف کنیم و باید اقرار کنیم که اسرائیل در ورای همه این حوادث خشونت آمیز و تروریستی در سیناء قرار دارد.
با در نظر گرفتن اظهارات وزیر اسرائیلی و شیخ سیناوی، این گونه حملات خدمات زیادی به اسرائیل یا حداقل محافل تندرو در داخل اسرائیل می‌کند که هدفشان برپایی «دولتی یهودی» با نژادی خالص در فلسطین اشغالی است. همزمان شاهد برخواستن صداهایی در درون اسرائیل مبنی بر ضرورت تغییر تفکر ارتش اسرائیل از آمادگی برای مقابله با تجاوز یا تهدید خارجی به آمادگی برای جنگ با تروریسم هستیم. موضوعی که اسحاق لیانون سفیر اسبق اسرائیل در مصر بعداز حادثه مسجد الروضه هم بدان اذعان کرد.
حماقت داعش یا بقایای فراری آن از سوریه و عراق یا هر سازمان دیگری که این کشتار را انجام داده، فراتر از بحث تخلیه سیناء از مردم است و موجب خشم مردم و اعلام آمادگی آنها برای مبارزه با داعش به همراه ارتش و پلیس شده و این شبهه را ایجاد کرده که داعش بازوی نظامی محافل تندرو صهیونیستی برای ارتکاب این جنایات زشت است. 
اسرائیل سیناء تروریستی حادثه آمادگی فلسطینیان قبائل تندرو اسکان محافل تخلیه کشتار الروضه انگشت موساد بقایای