برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل سازمان بدر عراق با ستایش از حمایت و کمک جمهوری اسلامی ایران به کشورش در امر مبارزه با تروریسم داعش تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، بغداد سقوط می‌کرد.

مازندمجلس: هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الفرات تصریح کرد: "اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود؛ بغداد سقوط می کرد و آنها در کنار ما به عنوان مستشار با هماهنگی حیدر العبادی نخست وزیر عراق باقی بماند. امروز ما یک نهاد امنیتی متکامل و منسجم و برخوردار از فاکتورهای اساسی برای تحقق پیروی داریم."
به گزارش نامه نیوز وی درباره تصمیم کنگره آمریکا برای قرار دادن نام برخی گروههای زیر مجموعه الحشد الشعبی در لیست تروریسم گفت: ما از این تصمیم نگران نیستیم زیرا ما از کرامت عراق دفاع می کنیم و می جنگیم. این تصمیم کاملا صهیونیستی و اسرائیلی است و یک اقدام سیاسی و برای خدمت و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و به گونه ای با آن برخورد می کنیم که اصلا چیزی نبوده است. این تصمیم آنچه در عراق می گذرد را نادیده گرفته است. نظامیان آمریکایی و همه مستشاران باید عراق را ترک کنند.
العامری تصریح کرد: نبرد با داعش نبردی بر سر موجودیت بود و ما با فتوای مرجعیت به جهاد پیوستیم و اگر این فتوا و خیزش ملت عراق به سمت جبهه های نبرد نبود؛ نهاد نظامی روحیه جنگندگی خود را باز نمی یافت. پیروزی در سایه این فتوا و پاسخ مثبت ملت عراق به آن محقق شد. پیروزی الحشد الشعبی قدرتی برای عراق است و الحشد الشعبی تحت فتوای آیت الله سیستانی متحد و یکپارچه باقی بماند.
دبیرکل سازمان بدر گفت: وظیفه الحشد الشعبی این است که در خارج از عراق نجنگد؛ مگر اینکه با موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح باشد. شرکت ما در همه نبردها بعد از موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح بوده است. ما یک مسئله اساسی و مهم داریم و آن هم پایان عملیات نظامی است که به معنای پایان داعش نیست زیرا هسته های غیرفعال و خفته ای در عراق هستند که باید آنها را از بین ببریم.
وی افزود: ماموریت ما بعد از اقدام نظامی، کار اطلاعاتی برای پیگرد عناصر داعش و از بین بردن آنها در هر منطقه ای که هستند، است.
العامری تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی از جمله الحشد الشعبی مجاز به شرکت در انتخابات نیستند اما فقط می توانند در رای گیری شرکت کنند و فرماندهان الحشد الشعبی یا باید قبل از ورود به کارزار انتخاباتی (نامزد شدن) استعفا کنند یا اینکه (بدون استعفا) فقط رای دهند زیر از نظر قانونی شرکت در کارزار انتخاباتی مجاز نیست.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با شبکه الفرات به رای دادگاه فدرال عراق در لغو همه پرسی جدایی طلبی منطقه کردستان عراق و نتایج آن پرداخت و گفت: رای دادگاه فدرال یک فرصت برای منطقه کردستان عراق به منظور آغاز گفت‌وگو با بغداد است اما دولت محلی این منطقه نگاهی منفی به این رای دارد.
العامری گفت: حکومت عراق تاکنون امنیت به مرزها بسط نداده است و این امر مانعی برای گفت‌وگو بین بغداد و اربیل است زیرا همچنان گذرگاه‌های ابراهیم الخلیل و فیش خابور در دست منطقه کردستان عراق است و نه در دست بغداد.
وی افزود: دولت فدرال روی دو نکته پافشاری می کند؛ نخست لغو نتایج همه پرسی و دوم، بسط امنیت در همه گذرگاههای مرزی که منطقه کردستان عراق بر آن کنترل دارد. دولت فدرال تاکنون کنترل دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را بدست نگرفته است و منطقه کردستان عراق استقرار (دولت فدرال) در گذرگاهای مرزی را نمی پذیرد اما با درایت و اندیشه کار کردیم و توانستیم امنیت را بدون خونریزی در کرکوک بسط و گسترش دهیم و امیدواریم که امنیت در مناطق مرزی نیز بدون خونریزی بسط و گسترش یابد.
منطقه الشعبی الحشد امنیت کردستان فدرال العامری بغداد تصمیم گفت‌وگو نظامی استعفا انتخاباتی اطلاعاتی کارزار گسترش کنترل خونریزی اربیل تاکنون افزود نتایج دادگاه اینکه بماند اساسی نبود؛ تصریح دبیرکل الفرات داریم صهیونیستی فرمانده نیروهای موافقت پیروزی اقدام فتوای پایان