برگزیده ها

مازندمجلس: اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه هشتم آذر) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

مازندمجلس: مشروح گفت‌وگوهای ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی، مسعود کرباسیان  وزیر اقتصاد و امور دارایی، علیرضا آوایی وزیر دادگستری،  محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، امیر حاتمی وزیر دفاع و غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.
افزایش قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی است
ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت ارز به دلیل نزدیک شدن به پایان سال میلادی است که پس از آن این قیمت کاهش می یابد. وی درباره دلایل افزایش قیمت ارز اظهار کرد: معمولا با نزدیک شدن به پایان سال میلادی قیمت ارز افزایش یافته و پس از آن کاهش می یابد. افزایش نرخ ارز در این روزها نیز از این قاعده پیروی می کند.
سیاست ما بالابردن تولید و اشتغال است
مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی بالا بردن تولید و اشتغال را از سیاست‌های اصلی وزارت خانه متبوعش در سال جاری برشمرد. وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد صد روزه وزارت امور اقتصادی و دارایی چه بوده است، گفت: ما در سال تولید ملی و اشتغال یکی از سیاست های مان هم همین بوده است که تولید و اشتغال را بالا ببریم و در برنامه ابلاغی به تمامی وزرا نیز همین موضوع در نظر گرفته شده تا رشد تولید سالانه به هشت درصد برسد.
مجازات تنها راه اصلاح بازار نیست
علیرضا آوایی وزیر دادگستری با بیان اینکه وجود سازمان تعزیرات فوایدی دارد، گفت: اما بازار تنها با مجازات اصلاح نمی‌شود. وی افزود: کمتر صاحب‌نظری اعتقاد دارد که اصلاح بازار فقط با مجازات امکان‌پذیر است. وی همچنین تصریح کرد: باید با متخلفان حتما برخورد کنیم، ولی مجازات تنها راه اصلاح بازار نیست.
ساخت بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده بزودی آغاز می‌شود
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت تاکید کرد که ساخت بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده بزودی آغاز خواهد شد. وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: خوشبختانه تا کنون اقدامات زیادی انجام شده و نیروهای ما در وزارت بهداشت توانسته‌اند کارشان را درست انجام دهند، اما باید از مصدومان این حادثه مراقبت کرد که کارهای فیزیوتراپی‌شان انجام شود، بیماری‌های واگیردار در آن منطقه شیوع پیدا نکند و آب سالم به دست مردم برسد.
توضیحات معاون رییس جمهور درباره آخریتن وضعیت سپرده‌گذاران مووسسات مالی و اعتباری
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور اعلام کرد که نگرانی و دغدغه جمع زیادی از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری تا حدی برطرف شده است. وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده در زمینه بازپرداخت بدهی مردم از موسسات مالی غیرمجاز گفت: همانطور که دو هفته پیش در جلسه هیئت منتخب سران سه قوه مقرر شده بود، گفتم که ظرف هفته آینده برای این موسسه ها تعیین تکلیف می شود که خوشبختانه انجام شد و پرداخت ها در همین زمان که با شما صحبت می کنم آغاز شده و نگرانی و دغدغه جمع زیادی از مردم تا حدی برطرف شده است.
«ناو سپر» هفته آینده به نیروی دریایی تحویل داده می‌شود
امیر حاتمی وزیر دفاع اعلام کرد که «ناو سپر»، کلاس پیکان تا سه شنبه هفته آینده تحویل نیروی دریایی خواهد شد. وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت دفاع برای تقویت نیروی دریایی، گفت: ما برای نیروی دریایی یک الحاق درنظر داریم که طی آن «ناو سپر»، کلاس پیکان را تا روزدوشنبه یا یک شنبه هفته آینده تحویل آنان خواهیم داد.
توضیحات وزیر علوم درباره یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای
غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری نسبت به یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای واکنش نشان داد. وی درباره انتشار تصویری منتسب به فرزند وی در فضای مجازی اظهار کرد: من یک پسر داشتم که او دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع از تهران بود و یک سال و نیم قبل در تصادف از دنیا رفت.
گوشی‌های فعال شده تا ۱۴ آذر مجاز هستند
محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم طرح رجیستری از۱۴ آذر خاطر نشان کرد:تمام تلاشمان در اجرای این طرح این است که مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی دچار چالش نشوند. وی تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت را یکی از مهمترین اقدامات وزارتخانه متبوع خود طی صد روزه نخست فعالیت دولت دوازدهم عنوان و اظهار کرد: در ۱۰۰ روزه اول دولت، بیشترین زمان جهت مطالعات و مذاکرات فشرده در زمینه تغییر مدل تعرفه گذاری بود.
همچنین امروز هفتمین جلسه پی در پی هیات وزیران به منظور بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور برگزار شد.
درباره اقدامات افزایش تولید وزارت اشتغال بازار دریایی نیروی آینده بهداشت اصلاح مجازات فناوری میلادی اظهار مناطق دارایی تحویل نزدیک پایان معاون اقتصادی جمهور زیادی نگرانی مرکزی زمینه برطرف گوشی‌های دغدغه موسسات پرسشی اجرای تعرفه گذاری وزیر ارتباطات تغییر عنوان پیکان بی‌اخلاقی اعلام دلایل بزودی ارتباطات جهرمی دادگستری سیاست اطلاعات نهاوندیان حاتمی تحقیقات دوازدهم آوایی اشاره اقتصاد خوشبختانه هاشمی زلزله‌زده همچنین بیمارستان‌ها توضیحات