برگزیده ها
شور و هیجان در کتابفروشی‌ها با طرح پائیزه کتاب
مازندمجلس: شور و هیجان در کتابفروشی‌ها با طرح پائیزه کتاب مهدی حسین‌زادگان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت نشر،‌عنوان کرد:‌ پاییزه کتاب از جمله طرح‌های حمایتی فرهنگی کشور است که اثرگذاری آن در صنعت نشر از بقیه یارانه‌ها حتی یارانه کاغذ بیشتر و بهتر بوده است.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم این طرح استمرار داشته باشد، افزود: حمایت از کتابفروشان به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت نشر ضرورتی بود که در سال‌های قبل به آن توجه نمی‌شد و عموما از آن غفلت شده بود اما در سال‌های اخیر به دلیل اتصال خریدار و کتابفروش رونق خوبی در کار نشر ایجاد کرده است.
 
حسین‌زادگان با بیان اینکه در دو سال اخیر شاهد شور و هیجان بیشتری با اجرای این طرح‌ در کتابفروشی‌ها هستیم،‌ گفت: یکی از ویژگی‌های طرح پائیزه کتاب در آن است که در هر دوره به نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری دارد و بودجه آن نیز افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به کارشناسی دقیق طرح از بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یادآور شد:‌ امسال همزمان با اجرای این طرح پشتیبانی بسیار خوبی از سوی کارشناسان انجام شد و اگر ایراداتی در نرم‌افزار وجود دارد،‌ به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌شد و حتی در تعطیلی دو روز گذشته نیز کارشناسان پشتیبانی پاسخگو بودند.
 
مدیر کتابفروشی ققنوس همچنین درباره ویژگی‌‌ طرح پاییزه کتاب در آبان ماه امسال، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این طرح آغاز آن همزمان با روز کتابگردی بود که موجب شد مردم بیشتری درباره شروع فعالیت این طرح مطلع شوند و با آگاهی به کتابفروشی‌ها مراجعه کنند و به همین دلیل می‌توان گفت که یکی از بهترین دوره‌های این طرح در حال اجرا است.
 
حسین‌زادگان خرید کتاب با تخفیف را از دیگر ویژگی‌های این طرح معرفی کرد و گفت:‌ عموما پائیز فصل رکود فعالیت ناشران و کتابفروشان است اما به مدد اجرای طرح پاییزه کتاب رونقی در کار کتابفروشان  ایجاد شده است که باید آن را به فال نیک گرفت.
 
وی با ارائه پیشنهادی درباره اصلاح بخش شابک در نرم‌افزار طرح پائیزه کتاب، تاکید کرد:‌ شابک بعضی از کتاب‌ها در خانه کتاب ثبت نشده است که البته علت آن کوتاهی و بی‌دقتی ناشران است اما این بی‌دقتی گاهی موجب می‌شود که مشتری در زمان خرید کتاب با مشکلاتی روبرو شوند که امیدوارم با همکاری مسئولان فرهنگی و ناشران این ایراد به زودی برطرف شود.
 
اجرای درباره پاییزه پائیزه ویژگی‌های کتابفروشی‌ها ناشران همزمان بیشتری امسال پشتیبانی برطرف بی‌دقتی فعالیت  حسین‌زادگان نرم‌افزار کارشناسان سال‌های طرح‌های حمایتی اشاره هیجان ققنوس فرهنگی اینکه کتابفروشی عموما عنوان کتابفروشان امیدوارم ایجاد