برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با تقسیم بندی مناطق زلزله زده کرمانشاه به 15 منطقه عملیاتی، در حال حاضر، 15 شعبه استانی جمعیت هلال احمر در این مناطق در حال ارائه خدمات امدادی و درمانی لازم به آسیب دیدگان هستند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه اولین گام پس از وقوع زلزله کرمانشاه؛ تشکیل جلسه مدیریت بحران بود، افزود: پس از محاسبه و تخمین وسعت حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی سازمان، تمام امکانات لجستیکی و ترابری و ... استان کرمانشاه و دیگر استان‌های معین به همراه امداگران و نجاتگران متخصص برای کمک به افراد آسیب‌دیده به مناطق زلزله‌زده بسیج شدند.

وی بیان کرد: برای عملیاتی شدن خدمات ابتدا منطقه را به هشت قسمت تقسیم‌بندی کرده و هر کدام از این هشت قسمت (ستاد فرعی) را یکی از مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌ها یا معاونین امداد و نجات معین؛ فرماندهی و هدایت عملیات را برعهده گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در همان لحظلات اولیه تقسیم بندی مناطق بر اساس فوریت صورت گرفت، افزود: پس از گذشت 3 روز به 12 منطقه و پس از گذشت یک هفته به دلیل وسعت مناطق به 15 قسمت تقسیم شد و هر قسمت زیر نظر مدیران عامل و یا فرماندهان عملیات استان‌های مختلف فرماندهی شد.

وی اذعان کرد: استان چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، اردبیل، زنجان، البرز، همدان، لرستان، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه، قزوین، تهران و مازندران در مناطق مختلف فرماندهی می‌کنند.

سلیمی با بیان اینکه در همان لحظات اولیه جهت ارائه خدمات بهتر به زلزله زدگان نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: 541 تیم امدادونجات در قالب( تیم واکنش سریع، تیم تخصصی درمان اضطراری، آواربرداری، اسکان اضطراری متشکل از افراد متخصص و امدادگران و نجاتگران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: به علت اینکه نجات جان انسان ها بسیار مهم و در اولویت است، بلافاصله تیم اسکان اضطراری، درمان اضطراری و تغذیه اضطراری در مناطق مستقر شدند.

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به گذشت 17 روز از وقوع زلزله در کرمانشاه، گفت: 2705 نیروی عملیاتی، 418 دستگاه خودرو عملیاتی فعال در منطقه، 1384 نیرو عملیاتی و اکنون 174 دستگاه در قالب خودرو آمبولانس، کمکدار، نجات، کامیون، کامیونت و تریلر فعال در منطقه حضور دارند.

سلیمی با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث و بر اثر تخریب خانه ها کار آوار برداری و جست و جو و نجات انسانها سخت است، افزود: با حضور 31 تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) در مناطق زلزله زده روند ارائه خدمات امدادی و نجات جان انسانها سهولت بیشتری وجود داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات، بیان کرد: 83 هزار و 854 تخته چادر امدادی، 240هزار تخته پتو، 42 هزار و 414 شعله والور، 151 تن برنج، یک میلیون و 200 هزار بطری آب معدنی، 665 هزار قوطی کنسرو، 56 هزار تخته موکت، 24 هزار بطری روغن، 32 هزار و 237 ست ظروف 5 هزار و 500 شعله بخاری برقی، ده هزار و 400 کیلوگرم قند و شکر، 85 هزار عدد گالن، 86 هزار و 600 ثوب البسه، 180 هزار کیلوگرم نایلون پوششی، 20 هزار قوطی آبمیوه، 2 هزار و 600 قوطی شیر خشک و... تا کنون در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

وی با یادآوری اینکه پس از گذشت 17 روز از وقوع زلزله اقلام فراوانی برای رفاه حال افراد متاثر از زلزله در شهرستان‌های کرمانشاه توزیع شده است، افزود: تاکنون 40 هزار و 98 بسته 72 ساعته، 32 هزار و 440 بسته مواد غذایی یک ماهه و 20 هزار و 48 ست بهداشتی به همراه دفترچه های امدادی به آسیب دیدگان تحویل شده و اکنون از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تمامی کمک های امدادی و تغذیه ای، تیم درمان اضطراری که از مهمترین خدمات هلال احمر است همچنان برای حفظ سلامت افراد در مناطق مختلف با در اختیار داشتن امکانات کامل از جمله ارتوپدی فنی و رادیوگرافی در مناطق مستقر هستند و به زلزله زدگان خدمات لازم را ارائه می دهند.

قدردانی از تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان امدادونجات گفت: از لحظه وقوع زلزله تمامی امدادگران و نجاتگران، نیروهای عملیاتی، مدیران عامل استان های معین برای تسهیل در روند خدمت رسانی حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: هر روز نیروهای خدمت رسان جمعیت هلال احمر برای کمک به همنوعان خود تلاش های بیشتری می کنند و بسیار خوش درخشیدند.

مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه 10 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی ارائه خدمات می کنند، افزود: بالگردها به مدت 254 ساعت پرواز و طی این مدت 247 سورتی پرواز داشتند، این بالگردها در این ایام 129 هزار و 300 کیلوگرم بار را جابجا کردند و اکنون 3 فروند بالگرد در حال امدادرسانی هستند.

وی تاکید کرد: اگر بالگردهای جمعیت هلال احمر نبودند قطعا نمی توانستیم به روستاهای صعب العبور ارائه خدمات کنیم و همین امر درروند ارائه خدمات سریع تر تاثیر بسیار داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات با اذعان به اینکه از نظر تغذیه و اسکان اضطراری روند خوبی داشته ایم، خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به اینکه افراد نیازمند حمایت روانی هستند، نیروهای سازمان جوانان از نظر روحی و روانی و تسکین آلام بشری خدمات بسیار ارزشمند و خوبی را ارائه داده اند.

 

مناطق زلزله خدمات اینکه ارائه اضطراری افزود سلیمی امدادی جمعیت نیروهای کرمانشاه عملیاتی افراد منطقه اکنون استان امداد بسیار تغذیه تمامی کیلوگرم اسکان درمان امدادونجات مختلف نجاتگران مدیران اشاره فرماندهی توزیع بیشتری خودرو انسانها مرتضی دیدگان پرواز روانی بالگردها بالگرد دستگاه فروند اقلام حادثه مازندران زدگان اذعان عملیات تقسیم اعزام متخصص امکانات اولیه امدادگران استان‌های همراه مستقر