برگزیده ها
فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با پنج اسکله یک‌شنبه افتتاح می‌شود

مازندمجلس: فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار روز‌ دوازدهم آذرماه امسال با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و وزیر راه‌ و شهرسازی افتتاح می‌شود.

مازندمجلس:‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور، روز یکشنبه دوازدهم آذرماه با حضور رئیس‌جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و وزیر راه‌ و شهرسازی افتتاح می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اهمیت سواحل مکران در تأکیدات رهبر معظم انقلاب و جایگاه آن در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه گفت: قرارگاه خاتم در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 1.5 کیلومتر موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث کرد.

سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی افزود: همچنین 1.7 کیلومتر اسکله شامل ۲ پست اسکله کانتینری و ۳ پست اسکله چندمنظوره با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن از سوی قرارگاه ایجاد شده است.

وی با تأکید بر نقش بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور افزود: حدود 16 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی، استحصال و احیای 200 هکتار از اراضی، 120 هکتار تراکم و بهسازی و نیز محوطه‌سازی حدود 65 هکتار به منظور احداث ترمینال کانتینری و چندمنظوره از دیگر اقداماتی است که توسط این قرارگاه در فاز نخست طرح توسعه این بندر صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)اضافه کرد: طراحی و اجرای فاز نخست طرح توسعه این بندر با ظرفیت اسمی 8.5 میلیون تن کالا در سال توسط جهادگران گروه تخصصی نوح(ع) از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

م

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء توسعه اسکله بهشتی فرمانده چابهار چندمنظوره ظرفیت کانتینری احداث عنوان افتتاح افزود