برگزیده ها
آغاز اقدام‌ها برای تامین آب شرب تابستان آینده

مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر نیرو در نهمین همایش مدیران آب و فاضلاب سراسر کشور گفت: به رغم کمبود بارش‌های کشور باید از هم اکنون خود را برای تأمین نیاز آبی کشور در تابستان آینده آماده ‌کنیم.

مازندمجلس: قائم‌مقام وزیر نیرو در نهمین همایش مدیران آب و فاضلاب سراسر کشور گفت: به رغم کمبود بارش‌های کشور باید از هم اکنون خود را برای تأمین نیاز آبی کشور در تابستان آینده آماده ‌کنیم.

به گزارش ایلنا، "ستار محمودی" قائم‌مقام وزیر نیرو در نهمین همایش مدیران آب و فاضلاب شهرها و روستاهای کشور در سالن همایش‌های برج میلاد، با بیان اینکه بارش‌های کشور در برخی استان‌ها 28 درصد و در برخی استان‌ها نیز تا 100 درصد کاهش داشته است، افزود: با توجه به کمبود بارش‌های کشور از هم اکنون خود را آماده می‌کنیم تا با برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد، بتوانیم نیاز آب مصرفی کشور را در تابستان سال آینده تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد نقدهای مربوط به آب و فاضلاب مثبت است که نشان از دلدادگی پرسنل وزارت نیرو به خدمتگزاری به مردم دارد، افزود: با وجود اینکه اقدامات بسیار گسترده ای در عرصه آب و فاضلاب کشور انجام شده ولی هنوز کارهای ناتمام زیادی داریم که بایستی به اجرا درآید.

محمودی با اشاره به برگزاری همایش مدیران افزود: نشست‌های چهره به چهره سبب خواهد شد تا از کارهای جزیره ای جلوگیری شود و مدیران بتوانند تجربیات ارزشمند خود را به دیگران منتقل کنند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر وزارت نیرو در مسئولیت تأمین کمیت و کیفیت نیاز آبی کشور، گفت: کمیت آب بر مبنای جمعیت ولی کیفیت آب متناسب با فرد فرد افراد جامعه برای این وزارتخانه مهم است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: در مدیریت شبکه‌های توزیع آب، تامین فشار متعادل، کیفیت مناسب، فرماندهی صحیح و حفظ و تعمیرات و مرمت شبکه‌های آبرسانی با مدیریت لحظه ای نشان از رسالت خطیر وزارت نیرو دارد که هر لحظه نیز توسط سازمان‌های وابسته به دولت و مردم در حال رصد است.

وی با سنگین خواندن رسالت وزارت نیرو به دلیل رسالت حاکمیتی آن، گفت: ایجاد ساختار، سازمان، هزینه و سرمایه گذاری فقط برای جلب رضایت مردم است که در پوشش کمیت و کیفیت قابل بحث است.

ستار محمودی پاسخگویی متناسب با ساختار و سازوکار را از دیگر رسالت‌های وزارت نیرو دانست و اضافه کرد: ما سرمایه‌های بزرگی همچون سد، تونل، تصفیه خانه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع و نظام‌های اندازه گیری و کنترل را که دارای ارزش ویژه و خاصی است و برای آن‌ها هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است را حفاظت می‌کنیم و یقین بدانید که نگهداری و استفاده مناسب از این موارد اتفاقی نیست، بلکه نیاز به انگیزه، دانش، پایش و استقلال در کار را می‌طلبد.

 وی بخش خصوصی و سازمان‌های خدماتی همچون مخابرات، شرکت گاز و شهرداری‌ها و تمامی سازمان‌هایی را که به مردم خدمات ارائه می‌دهند رقبای بزرگ وزارت نیرو دانست و افزود: وزارت نیرو تاکنون در تمامی عرصه‌های خدماتی با دقت، سرعت، ظرافت، امنیت و نوآوری همگام با زمان جلو رفته و از این پس نیز بدون لحظه‌ای درنگ به ارائه خدمات خود به جامعه ادامه خواهد داد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان این مطلب که وزارت نیرو همواره دانش به‌روز در زمینه نرم‌افزاری و سخت افزاری، و استقبال از فناوری‌های جدید و تکنولوژی روز را در سرلوحه برنامه‌های خود دارد، افزود: پرسنل وزارت نیرو همگی بایستی دانشجو باشند، زیرا خدمات این وزارتخانه از چنان گستردگی برخوردار است که هر چه بیاموزید باز هم کم است.

وی با بیان اینکه هزینه طرح‌های وزارت نیرو بسیار بالا است از مدیران و کارکنان این وزارتخانه خواست تا ضمن دقت لازم در اجرای طرح‌ها و راندن طرح‌های پر طمطراق به حاشیه، راه را برای اجرای طرح‌های ضروری تر هموار کنند.

محمودی با تاکید بر آموزش نظام‌های مراقبتی، نظام حوادث و اتفاق، سامانه‌های مدیریت هوشمند (GIS  و تله‌متری) عدم وجود تاسیسات بدون شناسنامه، مسائل مربوط به مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و آب به‌حساب نیامده، اظهار داشت: هر کدام از ما بایستی برای انجام کارهای خود مدل‌های ذهنی داشته باشیم تا ضمن رعایت تعصب و اخلاق حرفه ای، ثمره تولید و اندیشه ما یکی باشد.

 

وزارت مدیران افزود مدیریت اینکه محمودی قائم‌مقام کیفیت فاضلاب خدمات طرح‌های رسالت شبکه‌های وزارتخانه بایستی کارهای تأمین همایش آینده تابستان بارش‌های تامین هزینه ساختار سازمان‌های اجرای دانست همچون تمامی خدماتی مناسب نظام‌های ارائه نهمین پرسنل بسیار مربوط آماده می‌کنیم اکنون اشاره ادامه استان‌ها جامعه متناسب کمبود توزیع