برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر لبنان تاکید کرد، گفت‌وگویی فعلی که حرکتی جدی برای دستیابی به راه‌حل‌هایی به منظور حفظ روابط با تمامی دوستان عرب به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است، در روزهای آتی با رویکری کاملا مثبت به اتمام خواهد رسید.

مازندمجلس:
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در استقبال از گروه‌های تولیدی این کشور که شامل نمایندگانی از هیئت‌های اقتصادی، اتحادیه جهانی کارگران، جمعیت‌ها، سندیکاها، بانک‌ها و شرکت‌ها و بازرگانان و کارگران بود،‌ اظهار داشت: ما زمانی که با یکدیگر کار کنیم، به یکدیگر احترام بگذاریم، منافع یکدیگر را رعایت کنیم و بر حفظ منافع لبنان در وهله اول و سپس منافع کشورهای عربی تاکید داشته باشیم، قوی‌تر هستیم.
حریری گفت: پس از آنکه امور سیاسی را هفته آتی حل و فصل کنیم، نماینده‌ای از فرانسه را به لبنان فرامی‌خوانیم تا با وزرا و تیم اقتصادی مقدمات برگزاری کنفرانس پاریس ۴ و دیگر نشست‌ها را بررسی کند. پایبندی نیز از سوی نخست وزیر ایتالیا درباره برگزاری کنفرانس "رم ۲" وجود دارد، اما همه اینها در گرو دستیابی به نتایجی واقعی در زمینه "خویشتن‌داری" به شکلی عملی و نه در گفتار است.
نخست وزیر لبنان افزود: گفت‌وگوی فعلی بر رعایت اصل خویشتن داری به شکلی عملی و نه کلامی متمرکز بوده و این امر در راستای منافع لبنان است، نه برای اینکه من آن را می‌خواهم بلکه به این دلیل که لبنان و لبنانی‌هایی که خارج از این کشور زندگی می‌کنند،‌ به آن نیاز دارند، هر گفت‌وگویی که امروز برقرار است بر همین اساس است و ما شاهد موضع‌گیری‌های مثبت تمامی گروه‌های سیاسی هستیم، شاید ما به گفت‌وگوی بیشتری نیاز داریم و هفته آینده به یاری خدا آغاز و گشایشی برای تمامی لبنانی‌ها خواهد بود.
حریری در ادامه تاکید کرد: آنچه برای من اهمیت دارد منافع مردم لبنان است نه منافع سیاسی خودم و نه منافع جریان سیاسی‌ام. آنچه مهم است منافع کشور و اقتصاد ملی و ثبات داخلی است، به همین دلیل برخی در مرحله قبلی تلاش کردند که از سیاست من در مورد منافع کشور برای ورود به منافع طایفه‌ای، مذهبی و یا منطقه‌ای استفاده کنند. من حتی یک روز هم با این رویکرد به مسایل نگاه نکردم بلکه همواره به دنبال استفاده لبنان و مردم این کشور از تمامی طرح‌های اقتصادی بوده‌ام. این اصلی است که بر اساس آن عمل کرده و به آن ادامه خواهم داد به ویژه که موفقیت ما در آن بوده و ما دستاوردهای بسیاری همانند بودجه سال ۲۰۱۷ و قانون انتخابات داشتیم.
وی تاکید کرد: انتخابات در تاریخ خودش برگزار خواهد شد و همه در این مساله همکاری می‌کنند، فرانسه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همچنان به طرح‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها پایبند هستند.
منافع لبنان حریری سیاسی یکدیگر تمامی تاکید اقتصادی گفت‌وگوی استفاده انتخابات طرح‌های کنفرانس ادامه هستیم کارگران گروه‌های رعایت کشورهای فرانسه برگزاری