برگزیده ها

مازندمجلس: سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: ثبت‌نام از زائران حج تمتع آینده بعد از سفر رئیس سازمان حج به عربستان انجام خواهد شد.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و  هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عربستان سعودی هم‌اکنون روابط سیاسی ندارند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج برگزار شود و مذاکرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضعیت ثبت‌نام از زائران را روشن خواهد کرد.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از زائران حج تمتع  آینده  بعد از سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان انجام خواهد شد، تاکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاستهای نظام و مفاد تفاهم نامه‌ای که با طرف سعودی امضاء می‌شود محور برنامه‌ریزی حج  آینده خواهد بود.  
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست اعلام کرد:  تعداد دارندگان فیشهای اولویت‌دار تا پایان آبان ماه ۸۵ حدود ۹۰ هزار نفر برآورد شده است.
در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های آسیب شناسی در حوزه‌های تغذیه و تدارکات و مسکن از نتایج نشستهای این دو کمیته گزارش مشروحی ارائه و  پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی را بیان کردند که در هر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.
کمیته مسکن با تاکید بر لزوم توجه به نکات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتلها با طرف های سعودی، از امکان فراهم کردن تسهیلات لازم در حوزه اسکان و شناور بودن مدت اقامت با توجه به درخواستهای زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرفهای سعودی برای اجاره بخشی ازهتلهای مورد نیاز در مکه معظمه و مدینه منوره انجام شده است که در صورت امضای تفاهم نامه حج ۹۷ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
درپایان این جلسه مقرر شد نتایج حاصله در دیگر کمیته‌های آسیب شناسی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج  از مجموعه حج و زیارت در رابطه با حج ۹۶ و بررسیهای صورت گرفته در کارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشستهای آینده شورای برنامه‌ریزی مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.
زیارت سعودی عربستان آینده تفاهم ثبت‌نام زائران رهبری برنامه‌ریزی نشستهای نتایج کمیته امضای شناسی اجاره شورای اشاره گزارش تاکید اینکه کمیته‌های