برگزیده ها

مازندمجلس: سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به جدیدترین آزمایش موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد.

مازندمجلس: به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «جان بولتون»، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، تنها راه مقابله با این کشور را حمله نظامی دانست.
او در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: 25 سال دیپلماسی و اعمال تحریم های گسترده علیه کره شمالی کاملا شکست خورده است. در حال حاضر، هیچ گزینه دیگری جز اقدام نظامی علیه کره شمالی یا پذیرفتن آن به عنوان یک کشور هسته ای وجود ندارد.
بولتون ادامه داد: فکر نمی کنم (جنگ با کره شمالی) جنگ بزرگی شود. به عقیده من آنچه آمریکا باید به آن توجه داشته باشد نابود فناوری موشک های بالستیک و تاسیسات هسته ای کره شمالی است.
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت: ما باید اقدامات اساسی برای جلوگیری از حمله های تلافی جویانه پیونگ یانگ به همسایه جنوبی اش، انجام دهیم؛ چرا که احتمال حمله پیونگ یانگ به سئول زیاد است.
بولتون در پایان اظهاراتش گفت: پاسخ جنگ لفظی که ایجاد شده، شدت عمل است؛ در غیر اینصورت ما را در موقعیتی ناگوار قرار می دهد.
کره شمالی پس از دو ماه وقفه، امروز جدیدترین آزمایش موشکی خود را که پرتاب یک موشک «هوآسونگ-15»بود، انجام داد. این آزمایش موشکی واکنش های گسترده بین المللی را به دنبال داشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی کوتاه اعلام کرد «به این وضعیت رسیدگی می شود.»
دولت پیونگ یانگ پس از اعلام موفقیت آمیز بودن این آزمایش اعلام کرد، از این پس بخش گسترده اس از خاک آمریکا در تیررس موشک های کره شمالی قرار دارد.
ادامه رزمایش مشترک واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره موجب شد پیونگ یانگ به رغم وقفه دوماهه، سرانجام آزمایش جدیدی انجام دهد.
شمالی آمریکا آزمایش بولتون پیونگ اعلام گسترده موشکی نظامی واکنش جدیدترین ادامه مقابله