برگزیده ها
تشدید بارش‌‌ها از امشب در شمال و شمال‌شرق‌/بارش برف در جاده‌های کوهستانی و کاهش دما‌

مازندمجلس: با افزایش بارش‌ها در استان‌های شمالی و شمال‌شرق کشور، از بعدازظهر امروز و نیز روز جمعه، دمای هوا در نوار شمالی ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و در شما‌ل‌شرق از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما، پیش بینی می‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس آخرین تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ‌از بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه با شمالی شدن جریان هوا در شمال کشور و گذر موج تراز میانی جو، از سواحل غربی خزر ابرناکی و بارش باران شروع می‌شود.

بارندگی روز جمعه در سواحل دریای خزر به‌خصوص مناطق میانی و شرق آن تشدید می‌شود و در ارتفاعات البرز بارش به شکل برف خواهد بود.

‌روز جمعه علاوه بر بارش در سواحل شمالی کشور، در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و مناطقی از اردبیل، بارش برف و وزش باد نیز پیش‌بینی می شود.

از روز جمعه تا شنبه هفته آینده گستره منطقه بارش به‌تدریج نوار شمال شرق کشور شامل خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر خواهد گرفت؛ در این مدت به‌تدریج کاهش دما در نیمه شمالی و شرق کشور قابل توجه خواهد بود.

از بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه و طی روز جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد، کاهش دما در دامنه های البرز از روز جمعه تا یکشنبه تداوم داشته که این کاهش دما بین 2 تا 5 درجه و در شما‌ل شرق کشور از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده 5 تا 10 درجه پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با وزش باد شدید نیز همراه خواهد بود.

‌روز شنبه در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش باران و در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد.

در شمال شرق کشور در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از اواخر وقت جمعه دمای هوا بین 6 تا 10 درجه کاهش یافته و ‌انتظار می‌رود کمینه دما طی روز شنبه تا دوشنبه صبح در این مناطق به 3- تا 6- درجه سلسیوس برسد. 

روز جمعه 96/9/10 بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز و همچنین در ارتفاعات شمالی استان‌های البرز، تهران، سمنان و از اواخر جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و کولاک برف به سبب وزش باد و بارش برف در جاده‌های کوهستانی خراسان شمالی و شمال سمنان و جاده‌های کوهستانی البرز، پیش‌بینی می‌شود. 

افت دما و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی مهمترین تأثیر این سامانه شمالی خواهد بود و از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا روز شنبه برای تردد در جاده‌های کوهستانی البرز و شمال شرق کشور در مناطق یاد شده به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل زمستانی توصیه می‌شود.  

شرق خلیج فارس در روز جمعه و شنبه و همچنین دریای خزر فردا، مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در روز شنبه نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی در بعدازظهر وزش باد خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 12 و 3 درجه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه نیز در دو روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود اما کمینه دما در این استان طی دو روز آینده تا منفی 3 درجه کاهش می‌یابد.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و اراک با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سوم آذرماه امسال 20.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 15.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 135.6 درصد بارش سال گذشته تا این لحظه است.

بیشترین میزان بارش در هفته نهم سال زراعی 96-97 متعلق به منطقه بوشهر به میزان 142 میلی‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

شمالی خراسان البرز مناطق کوهستانی جاده‌های کمینه ارتفاعات تهران اواخر آینده آسمان باران همچنین امروز پیش‌بینی میزان سواحل میلی‌متر می‌دهد گذشته سمنان کولاک استان بیشینه زراعی تشدید استان‌های پنج‌شنبه گزارش میانی دریای بارندگی منطقه به‌تدریج گیلان همراه هواشناسی می‌یابد مازندران