برگزیده ها

مازندمجلس: ناو هواپیمابر «یو اِس اِس تئودور روزولت» متعلق به نیروی دریایی آمریکا برای پیوستن به عملیات ادعایی مبارزه با تروریستهای داعش وارد آبهای خلیج فارس شد.

مازندمجلس: ناو هواپیمابر «یو اِس اِس تئودور روزولت» نیروی دریایی آمریکا برای  پیوستن به عملیات ادعایی مبارزه با تروریستهای داعش وارد آبهای خلیج فارس شد.
به گزارش نامه نیوز اظهارات اخیر فرماندهی ارشد ارتش آمریکا حاکی از آن است که با حضور این ناوهواپیمابر در منطقه خلیج فارس، عملیاتهای ائتلاف ادعایی آمریکا علیه تروریستهای داعش در کشورهای سوریه و عراق ادامه خواهد یافت.
در پی انتشار گزارشات خبری و بیانیه های پنتاگون مبنی بر کاهش قابل توجه نیروهای تروریستی داعش در عراق و سوریه در اوایل ماه میلادی جاری،  ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص دوران پسا داعش در سوریه تأکید کرد که هنوز تا پایان مأموریت نظامی [علیه داعش] زمان زیادی باقی مانده است.
ماتیس در گفتگو با رسانه های خبری گفت: «اینکه تصور کنیم داعش از میان رفته است، قضاوتی شتابزده است».
سرهنگ «رایان دیلون» سخنگوی «عملیات نیروهای مشترک ضربت» در گفتگویی ویدئویی با رسانه ها اعلام کرد که در هفته منتهی به مراسم شکرگزاری، نیروهای ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش بیش از ۴۰ بار مواضع تروریستهای این گروه تکفیری را هدف حملات خود قرار دادند.
سرهنگ دیلون در ادامه مدعی شد: «ما [ائتلاف تحت رهبری آمریکا] به روند محروم ساختن تروریستهای داعش از منابع و مناطق امن دریایی اشان و همچنین به مأموریتهایمان برای شکست داعش تا زمانی که همچنان یک تهدید بشمار می روند، ادامه خواهیم داد».
لازم به ذکر است که این ناوهواپیمابر با ۷۵۰۰ ملوان و تفنگذار دریایی در ماه اکتبر «سان دیه گو» در ایالت کالیفرنیا آمریکا را به مقصد خلیج فارس ترک کرد.
آمریکا تروریستهای نیروهای ادعایی دریایی ادامه سوریه ائتلاف رسانه دیلون سرهنگ ماتیس ناوهواپیمابر تئودور روزولت عملیات هواپیمابر