برگزیده ها

مازندمجلس: دستگیری حمید بقایی -به دلیل اتهامات مالی- و احضار اسفندیار مشایی؛ فصل تازه‌ای را در پرونده «رفتارهای سیاسی خاص» احمدی نژاد و یاران غارش رقم زد.

مازندمجلس: لیلا شریف: نامه می نویسد، ویدئو و عکس منتشر می کند تا به هر طریق ممکن به گمان خود دست به افشاگری بزند. این روزها محمود احمدی نژاد و حواریونش با انتقادهای توأم با اهانت به چهره های نظام، پله‌های عبور از خطوط قرمز را چندتا یکی طی می کنند. 
دستگیری حمید بقایی -به دلیل اتهامات مالی- و احضار اسفندیار مشایی؛ فصل تازه‌ای را در پرونده «رفتارهای سیاسی خاص» احمدی نژاد و یاران غارش رقم زد.
پس از آنکه مردان طراز اول دولت نهم و دهم از قدرت فاصله گرفتند، اندک اندک مجبور به پاسخگویی در برابر پرونده‌های مالیشان شدند، این پاسخگویی، همچون آتشی بر جانشان افتاد و برای رهایی از آن دست به کار شدند. همانطور که محمدعلی پورمختار چهره اصولگرای مجلس گفته است:« آقایان در سال 88 بودند و میگفتند چرا از راههای قانونی ورود نکردند و به تشریفات متعارف قانونی پایبندی نشان ندادند اما امروز خودشان همین کار را می کنند.»
آنها از هیچ راهی برای فرار از اتهامات و مظلوم نمایی دریغ  نکردند،از به سخره گرفتن دادگاه بوسیله حضور بقایی زنبیل به دست تا بست نشینی، نامه نوشتن احمدی‌نژاد به رهبری و انتشار فیلم‌های به اصطلاح افشاگرانه.
اما در این میان «سرنوشت سیاسی» احمدی نژاد بیش از همیشه در هاله ای از ابهام است.برخی گمان می کردند بعد از سرپیچی او از توصیه رهبری برای کاندید نشدن در انتخابات 96، احمدی‌نژاد به خارج از گود سیاست رانده شود اما روزهای بعد از انتخابات و حضور او در مجمع تشخیص مصلحت، تا حدودی این گمانه زنی را رد کرد.
حالا هم بعد از اوج گرفتن اتهام زنی به قوه قضائیه و برادرهای لاریجانی، باز بازار گمانه زنی‌ها داغ شده است. در این میان با رمزگشایی کلام برخی چهره های قضایی و سیاسی می‌توان به سرنخ‌هایی در مورد آینده سیاسی احمدی‌نژاد دست یافت. 
*محاکمه علنی احمدی نژاد و یارانشاین روزها حرف و حدیث هایی همچون محاکمه علنی احمدی نژاد و یارانش شنیده می شود. برخی بهترین واکنش به این جنجال آفرینی ها را در جلسه علنی دادگاه جستجو کرده و پیشنهاد می کنند تا با بررسی پرونده اتهامات مردان جنجال آفرین دولت مهروزی در دادگاه علنی، آتش این قائله خاموش شود.
علی مطهری یکی از چهره هایی است که به برگزاری دادگاه علنی تأکید دارد. او در گفتگویی با روزنامه اعتماد گفته است:« احمدی نژاد علنی محاکمه شودهمچنان ايشان را در چارچوب نظام مي‌دانم. هر كس حق دارد انتقادات و اعتراضاتي داشته‌باشد و اشكالي هم ندارد. »
سکوت راه حلی برای به حاشیه راندن مردان حاشیه طلب؟برای برخورد با جنجال احمدی‌نژادی ها همه معتقد به برخورد ضربتی نیستند، برخی هم تنها خارج از گود نشسته و با سکوت این بازی پر سر و صدا را نظاره می کنند تا مبادا واکنششان به ابزاری برای بیشتر دیده شدن مردان آشوب طلب تبدیل شود.
ناصر ایمانی تحلیلگر اصولگرا، جز چهره های است که از این دریچه به حاشیه‌های احمدی نژاد و حواریونش نگاه می‌کند.او در گفتگو با روزنامه ایران گفته بود:«به اعتقاد من الان نبايد با احمدي نژاد برخورد کرد، بايد گذاشت تا اين جماعت خودشان را بيشتر در معرض افکار عمومي قرار دهند و آنگاه که جامعه به اين جمع بندي رسيد که ادعاها و اتهامات قرين صحت نيست و آنها چه اهدافي را دنبال مي کنند، آنگاه بايد برخورد کرد. فعلاً زود است.»او حتی سکوت اهالی ارودگاه راست در قبال این اتفاقات را اینگونه تفسیر می کند:«نظر مي رسد آنها-اصولگراها- هم متوجه هستند که نبايد به احمدي نژاد تريبون داد و برجسته اش کرد. مي خواهند او فراموش شود و به تاريخ بپيوندد. »
احمدی‌نژاد به سرنوشت محصورین دچار می‌شود؟«حصر»، راهی است که احمدی‌نژاد و یارانش بعد از شانتاژهای بسیاری نشان داده اند، برای رسیدن به محبوبیت نیم نگاهی به آن دارند. شاید دور از ذهن نباشد که قبول کنیم اینکه همزمان با هر جنجال تیم احمدی‌نژاد شایعه‌ای مبنی حصر رئیس دولت سابق، منتشر می‌شود، در زیرکی مردان احمدی نژادی برای افزایش شهرتشان ریشه دارد.
اما جدا از استراتژی های تیم رسانه‌ای و مردان احمدی‌نژادی، با بالا و پایین کردن صحبت‌های مقام های قضایی همچون محسنی اژه‌ای می‌توان محصور شدن احمدی‌نژاد در آینده نزدیک را یکی از سناریوهایی با احتمال پایین تلقی کرد. 
«فقط یک جمله می‌گویم. حکمت صبر قوه قضاییه ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور برایتان روشن می‌شود.»، هر چند این گفته اژه‌ای به اقتضای نوع سخن گفتن مقامات قضایی چندان صریح و روشن نیست، اما از میان شدت تندی جملات و همخوانیش با این گفته محسن رفیقدوست که « انشاالله به زودی خدمتش خواهند رسید و قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است.» می‌توان حدس زد که شاید برخورد شبیه به «حصر» روزی در دستور کار مواجه با احمدی‌نژاد قرار بگیرد.
بهرحال باید منتظر ماند و دید که جنجال آفرینی احمدی نژاد و حواریونش چه سرنوشت سیاسی را برای آنها رقم میزند و دستگاه قضا و نهادهای حکومتی تا چه زمانی به احمدی نژاد که این روزها همنشین آنها در جلسات مجمع تشخیص است، با لبخندی صبورانه نگاه می کند.


احمدی احمدی‌نژاد سیاسی مردان برخورد دادگاه جنجال سرنوشت اتهامات می‌توان همچون یارانش آینده محاکمه پرونده قضایی روزها حواریونش روزنامه آفرینی چندان نبايد خواهند پایین آنگاه احمدي احمدی‌نژادی اژه‌ای حاشیه رهبری منتشر بقایی تبدیل دنبال نشینی افشاگری پاسخگویی قانونی تشخیص گمانه انتخابات گرفتن نکردند خودشان قضائیه