برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها از سناتورهای ارشد جمهوریخواه خواسته بود تا تحقیقات کمیته اطلاعاتی سنا در مورد مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را پایان دهند.

مازندمجلس: سناتور «ریچارد بر» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا در مصاحبه ای اظهار داشت که ترامپ در تابستان به وی گفته بود که مایل است تحقیقات در این زمینه به پایان برسد. 
«بر» به نیویورک تایمز گفت که وی در پاسخ ترامپ خاطرنشان کرد: وقتی همه کسانی را که لازم است با آنها صحبت کنیم، خسته کردیم، کار را تمام می کنیم.
کمیته اطلاعات سنا و «رابرت مولر» بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره تلاش احتمالی روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا و تبانی با ستاد انتخاباتی ترامپ تحقیق می کنند.مسکو هر گونه اتهامی را رد کرد و ترامپ نیز گفته که با روس ها تبانی نکرده است.به نوشته نیویورک تایمز، «راج شاه» از سخنگویان کاخ سفید پنجشنبه گفت که رئیس جمهوری کار ناشایستی انجام نداده است. این روزنامه به نقل از راج شاه نوشت: ترامپ در هیچ مقطعی برای تاثیرگذاری نامناسب بر اعضای کمیته تلاش نکرده است. هیچ شواهدی دال بر تبانی وجود ندارد و این تحقیقات باید به طور منصفانه و مناسب تکمیل شود.درخواست ترامپ از سناتور بر مدخله غیرمعمول یک رئیس جمهوری در تحقیقاتی است که اعضای خانواده و مشاوران نزدیکش را شامل شده است.ترامپ همچنین به سناتور «میچ مک کانل» لیدر جمهوریخواهان و «روی بلانت» سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته اطلاعاتی سنا گفته بود که تحقیقات به سرعت تمام شود. «دایان فینستاین» سناتور دموکرات و رئیس سابق کمیته اطلاعاتی سنا به نیویورک تایمز گفت که درخواست های ترامپ «نادرست» بوده و ناقض اصل تفکیک قواست.وی اظهار داشت: این فشاری است که هیچ مقامی نباید آن را تحمل کند.رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح منجر شد.
ترامپ کمیته سناتور نیویورک تحقیقات تایمز جمهوری آمریکا تبانی اطلاعاتی روسیه پایان نکرده اعضای انتخاباتی درخواست رسوایی پرونده ناشایستی اظهار احتمالی تاثیرگذاری نداده