برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به رغم اختلاف نظرها میان رئیس جمهور و وزیر خارجه در حوزه سیاست خارجی، ترامپ قصدی برای برکناری «رکس تیلرسون» از سمتش ندارد.

مازندمجلس: «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به رغم اختلاف نظرها میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه این کشور در حوزه سیاست خارجی، دونالد ترامپ قصد برکناری رکس تیلرسون از سمتش را ندارد.
به گزارش نامه نیوز گفتنی است که اظهارات نائورت در واکنش به برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال برکناری تیلرسون از مقام خود و انتصاب «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا به جانشینی وی صورت گرفت.
نائورت در ادامه افزود که «جان اِف. کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اوایل روز پنج شنبه در تماس با وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که گزارش رسانه ها در خصوص عزل قریب الوقوع رکس تیلرسون از سمت خود «صحت ندارد».
نائورت همچنین گفت که هیچگونه تغییری در ترکیب پرسنل وزارت خارجه اِعمال نخواهد شد.
کاخ سفید نیز ضمن اعلام حمایت از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه این کشور، تأیید کرد که رکس تیلرسون در سمت بلندپایه ترین مقام دیپلماتیک آمریکا باقی می ماند.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «وزیر امور خارجه در حال انجام وظیفه است و ما به سختی برای حصول به دستاوردهایی بزرگ تلاش می کنیم».
سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که «تمام وزرای کابینه ترامپ مطابق با میل و نظر رئیس جمهور عمل می کنند و هنگامی که ترامپ اعتماد خود را به فردی از دست بدهد، آنها دیگر در بدنه دولت خدمت نخواهند کرد. اما تیلرسون به خدمت خود ادامه خواهد داد».
خارجه تیلرسون وزارت ترامپ سخنگوی آمریکا نائورت گزارش اظهارات ادامه ندارد جمهور پمپئو اعلام دونالد برکناری