برگزیده ها

مازندمجلس: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از وضع روابط تیره روسیه و آمریکا گفت: روابط دو کشور واقعا در وضعیت افسرده کننده ای قرار دارد.

مازندمجلس: وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیون دولتی روسیه در پاسخ به سوالی در مورد وضع کنونی روابط روسیه و آمریکا ، آن را مایه افسردگی خواند و گفت: متاسفانه از اظهارات اخیر 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا در اندیشکده وودرو ویلسون سنتر اطلاع یافتم.
به گزارش نامه نیوز وزیر خارجه آمریکا سیاست واشنگتن را جلوگیری از نفوذ روسیه در اروپا عنوان کرد و گفت: بارها از مسکو خواسته ایم فشار بر مردم اوکراین را تمام کند.«رکس تیلرسون» روز سه شنبه در اندیشکده 'ویلسون سنتر' به سیاست های مسکو اشاره کرد و گفت: روسیه به اوکراین تجاوز کرد و این سیاست قابل تحمل نیست. آمریکا سیاست جلوگیری از نفوذ روسیه در اروپا را پیگیری می کند. بارها از مسکو خواسته ایم تا به این عمل خود پایان دهد تا فشار بر مردم اوکراین کاسته شود.تیلرسون افزود: آمریکا و کشورهای دیگر اروپا شانه به شانه با هم همکاری کردند تا برابر سیاست های روسیه بایستند. تحریم های اعمال شده براساس گفت وگوهای مینسک همچنان برقرار خواهد بود تا روسیه از اوکراین خارج شده و به تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.لاوروف در ادامه سخنان خود افزود: به گفته تیلرسون تقریبا تمام مسائل سیاست خارجی آمریکا با روسیه ارتباط دارد. مساله حیرت آور اینکه روسیه باید از آنها معذرت خواهی کند. این وضعیت باتوجه به شرایط داخلی آمریکا بوجود آمده است.وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تیلرسون را خوب می شناسم، اظهار کرد: در اصل وی فرد عاقلی است. اما باید به این واقعیت توجه داشت که هر ایده منطقی (در مورد روسیه) در سطوح عالی حکومتی آمریکا با مقابله سرسختانه نمایندگان روس ستیز که اکثریت کنگره آمریکا را تشکیل می دهند، مواجه می شود.وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو به اقدام واشنگتن در لغو مجوز حضور خبرنگاران روس در نهادهای حکومتی آمریکا پاسخ می دهد، گفت: قانون در مورد رسانه های خارجی تصویب شده و این قانون امکان پاسخ دادن متقابل به اقدامات علیه رسانه های روسی را می دهد.وی ادامه داد: همان گونه که رئیس جمهوری روسیه گفت به این صورت (با پاسخ متقابل) اقدام می کنیم.رسانه های روسی روز پنجشنبه اعلام کردند که راشاتودی که چندی پیش در امریکا به عنوان عامل خارجی ثبت شد، مجوز برای حضور خبرنگاران خود در کنگره آمریکا را از دست داد و طرف آمریکایی هیچ توجیهی برای لغو مجوز آنها ارائه نکرده است.مقامهای روس با توجه به این مساله خواستار پاسخ متقابل روسیه و لغو مجوز حضور خبرنگاران رسانه های آمریکا در پارلمان روسیه شده اند.روابط روسیه و آمریکا تیره شده و واشنگتن و متحدانش چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع و شمار زیادی از مقامهای این کشور را در فهرست تحریم ها قرار داده اند.
روسیه آمریکا تیلرسون سیاست خارجه رسانه اوکراین روابط اروپا تحریم واشنگتن خبرنگاران متقابل خارجی اینکه مقامهای مساله حکومتی قانون اقدام کنگره بارها ویلسون اندیشکده پنجشنبه عاقلی جلوگیری عنوان افزود خواسته لاوروف ادامه