برگزیده ها
رایزنی ابتکار با ریاست برنامه عمران ملل متحد

مازندمجلس: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با ریاست برنامه عمران ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

مازندمجلس: معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با ریاست برنامه عمران ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات معصومه ابتکار ضمن اشاره به اهمیت تلفیق رویکردهای جنسیتی در برنامه‌های توسعه ملی، عنوان کرد توانمندسازی زنان روستایی در اولویت برنامه‌های کاری وی قرار دارد. 

تاثیرپذیری مناطق مختلف جغرافیایی از تغییرات اقلیمی و در نتیجه از بین رفتن پایداری در مناطق روستایی و کاربست سیاست‌های هدفمند به منظور مواجه با این چالش از دیگر موضوعات این دیدار بود. 

وی در این دیدار عنوان کرد آموزش و ارتقا آگاهی زنان راهبرد اصلی در مواجه با تغییرات اقلیمی است.

هلن کلارک نیز مساله تغییرات اقلیمی را به عنوان چالش جهانی و مانع جدی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد.

وی همچنین  مساله تامین  صلح و امنیت و ضرورت کاربست مکانیسم‌های موثر در حفظ صلح همچون ظرفیت‌سازی و ارتقا آگاهی را مورد تاکید قرار داد. 

ابتکار ضمن اشاره به مسئولیت جهانی در زمینه توجه به وضعیت کشورهای درگیر جنگ و مخاصمات مسلحانه بر اهمیت توجه به وضعیت پناهندگان جنگی به ویژه زنان و کودکان تاکید کرد.

در ادامه این گفت‌وگو طرفین ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود در منطقه بر توسعه همکاری‌ها با تاکید بر توانمندسازی زنان به ویژه جوامع محلی متاثر از تغییرات اقلیمی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اقلیمی تغییرات ابتکار تاکید دیدار عنوان مواجه آگاهی وضعیت جهانی مساله کاربست ارتقا مناطق عمران برنامه ریاست گفت‌وگو اهمیت توانمندسازی توسعه روستایی