برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یگان‌های مستقر در استان کرمان از سوی فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

مازندمجلس: سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی 05 و همچنین گروه‌های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه‌ای ارتش انجام خواهد شد.

وی افزود: تا کنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته اما در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت مردم عزیز خواهد بود.


۳ اکیپ از نیروهای سپاه کرمان به منطقه زلزله‌زده هجدک اعزام شدند

همچنین تسنیم نوشت: 

فرمانده سپاه راور اظهار داشت: کانون زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز کرمان روستای گورک در بخش کوهساران راور بوده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله در حدود هشت روستا بسیار شدید بود، گفت: پس لرزه‌ها ادامه دارد و مردم از نگرانی در بیرن از خانه‌ها به‌سر می‌برند.

فرمانده سپاه راور بیان کرد: جلسه اولیه شورای تامین شهرستان راور برگزار و بلافاصله سه اکیپ از نیروهای سپاه استان کرمان به منطقه زلزله‌زده در هجدک اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر خانه‌هایی که در این منطقه تخریب شده خانه‌های قدیمی بوده که به عنوان انبار استفاده شده است، خاطرنشان کرد: همه نهادهای نظارتی و کمک‌رسانی در منطقه حضور دارند و تقسیم‌کار شده است.

محمدی با بیان اینکه چندین مورد تلفات دام در منطقه داشتیم افزود: به دلیل بازسازی خانه‌های روستایی که در سال‌های گذشته در این منطقه شده است هیچ مصدومی نداشته‌ایم.

 

29216

 

کرمان منطقه اعزام اینکه نیروی زلزله‌زده خانه‌های فرمانده اشاره نیروهای زلزله افزود کمک‌رسانی همچنین مهندسی آمادگی استان