برگزیده ها
تشکیل نظام پارلمانی منهای نظام حزبی شوخی است

مازندمجلس: نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: تشکیل نظام پارلمانی منهای نظام حزبی بیشتر به شوخی شبیه است.

مازندمجلس: نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: تشکیل نظام پارلمانی منهای نظام حزبی بیشتر به شوخی شبیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، الیاس حضرتی صبح امروز در دومین کنگره سراسری حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران، بر اهمیت تحزب در کشور تاکید کرد و گفت: تا زمانی که به اهمیت این مسئله توجه نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم.

تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب تنها یک شوخی است

وی با خطاب قرار دادن مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری که در سالن حاضر بود، به مزاح اظهار داشت: آقای کواکبیان این تیتر است. «جدی بودن یا نبودن؛ مسئله این است» ما در بحث تشکیل حزب و در ادامه تشکیل نظام پارلمانی که بدون تحزب تنها یک شوخی است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: ما انقلابی بسیار ارزان کردیم. یک بار در روزنامه اعتماد نوشتیم در ۱۵ سال مبارزات اتقلابی تعداد ۲۰۲۰ شهید دادیم که به ما گفتند چرا این آمار را منتشر کردید، گفتیم تکذیب کنید، گفتند درست است اما نباید مطرح می‌شد و تاکیدم این است که ما ۲۰۲۰ شهید دادیم بدون اینکه بدانیم حکومت کردن چقدر جدی است و چه پیچیدگی‌هایی دارد.

حضرتی با ذکر خاطره‌ای تصریح کرد: در خاطرات یکی از باهوش‌ترین سیاستمداران کشور آیت‌الله هاشمی آمده است که وقتی در دفتر آقای صباغیان یک منشی از وی می‌پرسد، نامه را پاراف کردید، می‌پرسد پاراف چیست! چراکه ایشان عمرشان را در مبارزه گذاشته بودند و با اصطلاحات اداری آشنا نبود.

نه می‌دانیم حزب چیست و نه حاضریم سازوکار آن را بپذیریم

وی با بیان اینکه نظام پارلمانی منهای نظام حزبی بیشتر به شوخی شبیه است، خاطرنشان کرد: شما چه آدم‌های با تجربه ببرید، چه به قول آقای رهامی اشخاصی با کارنامه سفید را در مجلس ببرید، تفاوتی نمی‌کند. چرا که باید برنامه و پشتوانه حزبی داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاش یک حزب این است که نیروهای خود را به نوعی وارد قدرت کند. ما نه می‌دانیم حزب چیست و نه حاضریم سازوکار آن را بپذیریم.

حرکات جزیزه‌ای و انفرادی هیج نتیجه‌ای ندارد

حضرتی با بیان اینکه شاهدیم حتی چهره‌های برجسته دانشگاهی ما در حوزه سیاست همچون آقای زیباکلام که اینجا در خدمتشان هستیم، حاضر نیستند عضو یک حزب شوند چراکه می‌دانند که مسئله جدی نیست، ابراز داشت: اگر با دنبال اصلاح مملکت بودیم که البته مطمئنم نیستیم، اما اگر به دنبال آن بودیم، تنها راه حل همین تحزب بود.

وی با اشاره به جلسه هفته قبل کمیسیون اقتصادی با رییس مجلس بیان کرد: آنجا به آقای لاریجانی گفتم شما امکان ندارد کاری انجام دهید. گفتم این همه کار اداری پشیزی ارزش ندارد. گفت چرا این را می‌گویید. گفتم شما نماینده قم هستید. فرشباف‌ها را دیده‌اید که بیست نفر کنار هم با سرعت و فعالیت زیاد می‌بافند اما اگر نگاه‌شان به نقشه کلی نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد. حرکات جزیزه‌ای و انفرادی هیج نتیجه‌ای ندارد.

اعتقاد به تحزب در کشور ما وجود ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار نشان از بحرانی‌تر شدن اوضاع است، یادآور شد: شاید حکومت حاضر به ایجاد یک حزب سراسری و فراگیر باشد اما آیا ما اصلاح‌طلبان حاضریم حزبی فراگیر و یکپارچه تشکیل دهیم. گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ حزب داریم. این یک شوخی است.

حضرتی در پایان عنوان کرد: اعتقاد به تحزب در کشور ما وجود ندارد و می‌بینیم که رییس مجلس و رییس‌جمهور افتخار می‌کنند که حزبی نیستند. این درست نیست و با این وضعیت منتج به اوضاع فعلی می‌شود.

ندارد تشکیل حضرتی پارلمانی اینکه شورای حاضریم مسئله منهای جزیزه‌ای حرکات بپذیریم سازوکار انفرادی ببرید اسلامی دنبال اعتقاد اوضاع فراگیر اقتصادی کمیسیون نیستند می‌دانیم بودیم نتیجه‌ای می‌پرسد اهمیت کواکبیان روزنامه سراسری بیشتر نماینده اصلاح تاکید ادامه اعتماد الیاس پاراف چراکه حکومت کردید دادیم گفتند اداری