برگزیده ها

مازندمجلس: خطیب جمعه تهران با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال ۹۷ گفت: آیا تصویب حقوق ۱۷ میلیونی برای مدیران و در مقابل حقوق ۲ میلیونی برای کارگران عدالت است؟

مازندمجلس: آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز و در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فصل بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید بسیار در موضوع دقت کنند و اهم و مهم را در نظر بگیرند.
به گزارش نامه نیوز وی اضافه کرد: در مواردی که بودجه‌ای با جان مردم سروکار دارد باید حتماً به این امر اختصاص یابد و اگر اختصاص بودجه‌ای دیگر آسیبی به کشور نمی‌رساند حتماً اولویت را به موارد مهم‌تر بدهند.
موحدی کرمانی با تأکید بر رعایت عدالت در تدوین بودجه سال 97 گفت: اگر برای مدیران حقوق 17 میلیون تومانی تصویب می‌شود باید به یاد بیچارگان هم باشند آیا آن کارگر زحمت‌کش که عرق می‌ریزد 2 میلیون و یا کمتر حقوق می‌گیرد اما یک مدیر 17 میلیون تومان دریافت کند؛ کجای این عدالت است؟
وی مسئولیت‌ها را امانت‌های الهی خواند و اظهار داشت: مبادا مسئولین مقام ولایت را نشناسند و ارزش آن را نبینند و فقط آن را در شعار مطرح کنند و به آن عمل نکنند.
وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز به نابودی داعش اشاره کرد و با تأکید برآنکه این مسئله‌ای ساده نبود، بیان داشت: قرآن می‌فرماید باطل نابود می‌شود؛ چرا اهل حق از اینکه به میدان بیایند می‌ترسند؟ 
خطیب جمعه تهران گفت:‌ قرآن مثل سخن حق را مثل سخن درختی تونمند می‌داند که ریشه آن در اعماق زمان و شاخه‌های آن در آسمان است؛ مگر می‌شود این درخت تنومند را تکان دارد؟ هیچ طوفانی توان تکان دادن آن را ندارد، اما باطل مثل بوته‌ای می‌ماند که کافی است آن را بگیریم و از ریشه دربیاوریم.
وی افزود: قرآن می‌گوید اهل حق چرا به داد ستم‌دیدگان نمی‌رسند؟ چرا به داد آنها که زیر سلطه استکبار هستند نمی‌رسند، قرآن می‌گوید بیاید و وارد عرصه یاری به مظلومان شوید که ما هم کمک خواهیم کرد.
موحدی کرمانی گفت: در این صورت برای آمریکا قدرت مرجعیت روشن می‌شود و قدرت حزب‌الله، نیروی اسلام و ایران آشکار می‌شود و دیگر با دم شیر بازی نمی‌کند؛ آمریکا باید بداند و بفهمد که ایران شهید حججی‌ها و سردار سلیمانی‌ها دارد. انسان‌های مقتدر و توانمند دارد.
وی افزود: البته از دشمن نباید غافل شد چرا که دشمن اگر جای ضربه ببیند حتماً جای دیگری توطئه می‌کند و ما باید بیدار باشیم.
خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه گفت: این امتحان سختی بود که هم مردم آسیب‌دیده و هم سایر مردم ایران داده‌اند و مردم ایران چه خوب کمک کردند.
وی با آرزوی صبر و عجر برای آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه و رحمت و غفران الهی برای جان‌باختگان اظهار داشت: بحمدالله مسئولان هم در این حادثه خوب عمل کردند از جمله اورژانس کشور و وزارت بهداشت موفق شدند در همان ساعات اولین ۷۳۵۰ مجروح را به بیمارستان‌ها منتقل کنند به علاوه ۴۴ مصدوم را به خارج استان انتقال دادند و ۱۹۳۰ عمل جراحی در بازه سه روز بر روی مصدومان انجام دادند.
موحدی کرمانی همچنین از فرماندهان سپاه و نیروی زمینی ارتش جهت کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه تشکر کرد و برای آنها از درگاه خداوند اجر فراوان خواستار شد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی عنوان داشت: مسئولان باید بررسی کنند که علوم انسانی تدریس شده در کشور اگر منطبق بر اسلام و قرآن نیست حذف شود.
خطیب نماز جمعه همچنین با اشاره به روز مجلس و سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس گفت: مدرس برای نمایندگان در پاکی، شهامت و مقاومت در برابر دشمن الگو است و آنان باید از مدرس در این زمینه بیاموزند.
وی ادامه داد: شهید مدرس در مقابل رضاخان قلدر تا حد شهادت ایستادگی کرد تا اینکه او را در سال ۱۳۱۶ با وضعی فجیع به شهادت رساندند.
اشاره تهران موحدی دیگری کرمانی اینکه میلیون شهادت حتماً عدالت تصویب آمریکا کرمانشاه زمین‌لرزه نیروی آسیب‌دیدگان اسلام دادند انسانی همچنین می‌گوید مسئولان میلیونی بودجه‌ای نمایندگان بودجه بررسی مقابل اختصاص آیت‌الله اظهار مدیران تأکید افزود