برگزیده ها
کمک دولت به همه نهادها و دست‌اندرکاران در حوزه اهدای عضو

مازندمجلس: سخنگوی دولت گفت: به همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت و وزارت بهداشت اعلام می‌کنم که دولت از هیچ مساعدتی در زمینه حوزه سلامت مضایقه نخواهد کرد و در کنار شما خواهد بود.

مازندمجلس: سخنگوی دولت گفت: به همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت و وزارت بهداشت اعلام می‌کنم که دولت از هیچ مساعدتی در زمینه حوزه سلامت مضایقه نخواهد کرد و در کنار شما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در مراسم جشن نفس با بیان اینکه تاکنون هیچ جلسه‌ای مانند این مراسم برایم ارزشمند و دوست داشتنی نبوده است، گفت: درود خدا بر همه انسان‌های ارزشمندی که با اهدای عضوشان، فرصت حیات مجدد و استمرار حیات را برای هموطنان‌شان فراهم کرده‌اند، همچنین درود خدا بر خانواده‌هایی که اجازه دادند این عروج برای عزیزان‌شان فراهم شود. 

وی افزود: در عین حال بر کسانی که این امانات را دریافت کردند تا با استمرار حیات زمینه حیات‌بخشی برای جامعه باشند درود می‌فرستم و از پزشکان ارزشمندی که با علم و دانش و با دستانی پاک به بیماران کمک می‌کنند تقدیر می‌کنم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از پزشکان بدون وضو دست به بدن بیمار نمی‌زنند، اظهار داشت: در ایامی که حضرت امام (ره) بیمار بودند و دکتر فاضل به عنوان پزشک معالج ایشان حضور داشت، شنیدم که دکتر فاضل هیچگاه بدون وضو به بدن امام دست نمی‌زد بنابراین از همه انسان‌هایی که با علم و دانش، معنویت را گره زده‌اند تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آمار کشورمان در حوزه اهدای عضو قابل توجه است، تصریح کرد: ما سالانه می‌بینیم که هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند و چهار هزار نفر از آنها می‌توانند اهدای عضو کنند. این ظرفیت در کشور قابل تقدیر است و من از اینکه یک ایرانی هستم افتخار می‌کنم.

سخنگوی دولت با اشاره به حضورش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: به سبب مسئولیت در روزهای گذشته در مناطق زلزله‌زده حضور داشتم و مشارکت بالای ایرانیان را برای کمک به هموطنان‌شان دیدم. ایرانیان در زمانی‌که برای دفاع از کشورشان نیاز بود وارد صحنه شوند این کار را انجام دادند و اکنون هم در هر زمانی که به کمک‌شان نیاز باشد در صحنه حاضر می‌شوند.

نوبخت با بیان اینکه با این ظرفیت اهدای عضو و با وجود هشتاد میلیون ایرانی پای کار باید برای ارتقای فرهنگ اهدای عضو عوامل برانگیزانده فرهنگی هم داشته باشیم، ابراز داشت: باید به هنرمندانی که در این حوزه پای کار آمده‌اند احترام بگذاریم. حال در کنار این ملت، دولت هم باید کار کند. دولت به همه نهادها و دست‌اندرکاران در حوزه اهدای عضو کمک خواهد کرد.

وی افزود: می‌توانیم بگوییم که دولت یازدهم در عرصه سیاسی، برجام را پیش برد و در عرصه اجتماعی طرح تحول نظام سلامت را آغاز کرد. ما می‌دانیم که در زمان تحریم‌های کشور عراق بر مردم این کشور چه گذشت. باید بپرسیم چه کسی می‌تواند کودکان یمنی را ببیند و متاثر نشود به جز سیاستمداران زورگوی برخی کشورها. حال دولت نباید اجازه دهد سایه این تهدیدها به ملت ایران نزدیک شود بنابراین برجام در راستای دفع همین تحریم‌ها ایجاد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تقدیر از وزیر بهداشت به دلیل پیشبرد طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: فشار و استرس زیادی برای پیشبرد طرح تحول سلامت به آقای دکتر هاشمی وارد شد. شهادت می‌دهم که ایشان بیش از همه افراد دولت به دنبال اعتبار برای خدمت به مردم است.

نوبخت با بیان اینکه سیاست حمایت از سلامت مردم در دولت دوازدهم نیز تکرار می‌شود، یادآور شد: در کنار کار بزرگی که در بودجه سال ۹۷ انجام داده‌ایم دو کار برجسته را نیز پیش خواهیم برد که یکی موضوع سلامت جامعه و دیگری کاهش فقر مطلق است.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت عنوان کرد: در انتهای این جلسه رییس‌جمهور از من خواست تا هر آنچه را که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت نیاز است فراهم کنم و کاستی‌هایی که برای داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش آمده را برطرف کنیم و در بودجه سال آینده بحث سلامت مردم را به طور ویژه در لایحه بگنجانیم. 

سخنگوی دولت اضافه کرد: بر این اساس من به همه دست‌اندرکاران حوزه سلامت و وزارت بهداشت اعلام می‌کنم که دولت از هیچ مساعدتی در زمینه حوزه سلامت مضایقه نخواهد کرد و در کنار شما خواهد بود.

وی با اشاره به هزینه بالای حمل و نقل اعضای حیاتی برای پیوند عضو تاکید کرد: معاون اجتماعی وزیر بهداشت اعلام کردند که برای رسیدن به موقع اعضای پیوندی به بیمار مبلغی نیاز است و من آمادگی دولت را برای اینکه فردا این رقم را در اختیار دوستان قرار دهد اعلام می‌کنم.

سلامت اینکه اهدای می‌کنم سخنگوی تقدیر اعلام بهداشت سخنگوی دولت دست‌اندرکاران اشاره فراهم نوبخت بیمار زمینه بودجه می‌شوند مناطق ایرانی ظرفیت اجتماعی پیشبرد رییس‌جمهور اعضای بنابراین برجام بالای ایرانیان زلزله‌زده افزود نخواهد مراسم مضایقه مساعدتی نهادها وزارت ارزشمندی استمرار پزشکان معاون جامعه دادند هموطنان‌شان اجازه عنوان