برگزیده ها

مازندمجلس: یک هیات مستقل از بازرسان سازمان ملل مدعی شد، قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک شده به پایتخت عربستان نشان می‌دهد که ظاهرا این موشک‌ها طراحی و ساخت ایران بوده‌ است.

مازندمجلس: یک هیات مستقل سازمان ملل متشکل از بازرسان تحریم‌ها گزارشی را روز 24 نوامبر به شورای امنیت ارائه داده که خبرگزاری رویترز توانسته است به آن دسترسی پیدا کند.
به گزارش نامه نيوز، این بازرسان پس از بررسی قطعات باقی‌مانده چهار موشک بالستیکی که توسط حوثی‌های یمن به سمت عربستان شلیک شده بود و به علاوه بازدید از محل برخورد این موشک‌ها اعلام کردند ویژگی‌های طراحی و ابعاد قطعات باقی‌مانده از این موشک‌ها با موشک قیام 1 که توسط ایران طراحی و ساخته شده است مطابقت دارد.
این بازرسان در گزارش خود آورده‌اند که از دو پایگاه نظامی عربستانی برای بررسی قطعات باقی مانده‌ای که توسط مقامات از حملات موشکی به عربستان سعودی در 19 مه، 22 ژوئیه، 26 ژوئیه و 4 نوامبر جمع‌آوری شده بود، بازدید کرده‌اند.
آنها همچنین از چهار نقطه اصابت ناشی از حمله 4 نوامبر که قطعات باقی‌مانده از موشک‌های شلیک شده جمع‌آوری شده بود بازدید کرده‌اند.
مقامات سعودی و آمریکایی پس از وقوع این حملات ایران را مسوول انتقال سلاح به حوثی‌های یمن دانسته‌اند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره اتهامات مبنی بر ارسال سلاح به یمن را تکذیب و تاکید می‌کنند که این ادعاهای آمریکا و سعودی‌ها بی‌اساس و ساختگی است.


قطعات باقی‌مانده بازدید عربستان مقامات بازرسان نوامبر گزارش سعودی ژوئیه حملات کرده‌اند جمع‌آوری حوثی‌های بررسی موشک‌های موشک‌ها طراحی