برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده یگان هوادریای نداجا تازه‌ترین جزئیات از چهارمین ناوشکن تمام ایرانی را تشریح کرد.

مازندمجلس: ناخدا یکم منصور روح‌الامینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی سیاسی، نظامی، بین‌المللی و علمی است، اظهار داشت: این سخن رهبر معظم انقلاب بیانگر تعریف مشخصی از نیروی دریایی است.
به گزارش نامه نیوز فرمانده یگان هوادریای نداجا با اشاره به اینکه چرا نیروی دریایی ارتش بین‌المللی است، گفت: ناو هر کشوری به‌محض اینکه ۱۲ مایل دریایی معادل ۲۴ کیلومتر از ساحل دور می‌شود، وارد یک فضای بین‌المللی شده و تابع یکسری قوانین بین‌المللی است یعنی ما در فاصله کمتر از یک ساعت پس از جدا شدن از ناو از سواحل کشور وارد یک فضای بین‌المللی می‌شویم.
وی با بیان اینکه یک نیروی سیاسی هستیم به خاطر اینکه تمام سفرهای دریایی که به خاطر امنیت و برقراری خطوط مواصلاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، منجر به مراودات ما در دریا و سواحل و بنادر با کشورهای مختلف می‌شود، افزود: ما خودمان پیام‌آور هستیم و دیپلماسی سیاسی داریم.
فرمانده یگان هوادریای نداجا خاطرنشان کرد: ناوهای ما مجهز به تجهیزاتی هستند که خود این تجهیزات باعث می‌شود در مواقع نبرد و جنگ، بتوانیم از خود و کشور عزیزمان دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه ساخت یک کشتی مانند ساخت یک شهر است، افزود: هرچه امکانات باید در یک شهر قرار داده شود باید در یک ناو و یک کشتی نیز باشد چون به‌محض اینکه ساخته و از ساحل جدا می‌شود هیچ‌کس کمکی به آن نمی‌کند و تمام امکانات مورد نیاز را خودش باید داشته باشد پس نیروی دریایی ارتش علمی نیز هست.
روح‌الامینی با اشاره به اینکه ما توانستیم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کمتر از ۱۰ سال اولین ناوشکن تمام ایرانی "جماران "را بسازیم، ادامه داد: زمانیکه مقام معظم رهبری گفتند به دنبال ساخت ناوشکن بروید، ساخت ناوشکنی که نیازمند ده‌ها سال مطالعه بود را توانستیم سال ۸۸ ناوشکن را با تجهیزات کامل و به‌روز بسازیم.
فرمانده یگان هوادریای نداجا افزود: از سال ۸۸ تاکنون چهار ناوشکن ساخته شد که به امید خدا، به‌زودی چهارمین ناوشکن تحویل نیروی دریایی داده می‌شود و این مسئله با حمایت‌های عظیم مقام معظم رهبری، دانشگاه، وزارت دفاع وغیره انجام گرفت.
اینکه نیروی دریایی ناوشکن بین‌المللی فرمانده هوادریای نداجا سیاسی اشاره افزود رهبری تجهیزات امکانات بسازیم ساخته توانستیم انقلاب روح‌الامینی ایرانی چهارمین به‌محض سواحل هستیم