برگزیده ها

مازندمجلس: امیرمحبیان گفت: آقای روحانی خصلتاً محافظه کار است و روحیه رادیکال ندارد. ولی گاهی بصورت تاکتیکی شعارهای رادیکال برای عبور از بعضی شرایط حاد سر می‌دهد.

مازندمجلس: گردش به راست روحانی موضوعی است که از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب و بعضاً اصولگرا مطرح شده است. به گزارش نامه نیوز برخی بر این باورند اصلاح طلبان با طرح چنین موضوعی درصدد هستند که فاصله خود را با روحانی و اشتباهات احتمالی دولت وی بیشتر کنند تا به جایگاه اجتماعی آن‌ها لطمه‌ای وارد نشود. در همین خصوص «امیر محبیان» استاد دانشگاه و موسس «حزب نو اندیشان» به سوالات در این مورد پاسخ داده است. 
به گفته برخی کارشناسان سیاسی آقای روحانی پس از انتخابات از مواضع رادیکال فاصله گرفته اند و محافظه کار شده اند. شما این نظر را تا چه اندازه درست می‌دانید؟
من مفروض این سوال را قبول ندارم؛ اگر کسی روانشناسی و شرایط زیست آقای روحانی را بداند می‌فهمد آقای روحانی خصلتاً محافظه کار است و روحیه رادیکال ندارد ولی گاهی بصورت تاکتیکی شعارهای رادیکال برای عبور از بعضی شرایط حاد سر می‌دهد.
آیا او به دنبال حفظ خود در فضای سیاسی کشور است؟ می‌توان این طور گفت که وی به تجربه دو رئیس جمهور پیش از خود نگاه می‌کند؟قطعا او به تجربه روسای جمهور پیشین نگاه می‌کند و می‌کوشد که ریاست بدفرجامی نداشته باشد؛ طبعا مایل هم نیست که پس از ریاست جمهوری به حاشیه رانده شود. اما نمی‌داند دقیقا قصد دارد چه نقشی برای خود تعریف کند. باید منتظر گذشت زمان بود؛ روزگار حادثه‌ها در آستین دارد.
ایشان در مواضع خودشان دچار گردش شده اند. علت چیست؟چرخش همه روسای جمهور در دور دوم ریاست جمهوری رخ داده است؛ خاتمی به راست معتدل؛ احمدی نژاد به چپ پوپولیستی (شعارهای مردم گرایانه و انتقاد به اصولگرایی) و روحانی هم حداقل رفتن به میانه و فاصله گرفتن از اصلاح طلبان هر چند بعید نیست به مرور بیشتر به سمت راست گرایش نشان دهد.
آیا او در صدد است که خلاء شخصیت مرحوم هاشمی را پر کند؟واقعیت اینست که آقای هاشمی از لحاظ حکومتی و تاثیر گذاری در أواخر دیگر موقعیت پیشین را نداشت. کارگزاران فعلا متکی به روحانی هستند؛ اما معلوم نیست روحانی بدور از قدرت همان جاذبه موقع ریاست جمهوری را برای کارگزاران داشته باشد.
منبع : خبرگزاری داشنجو
روحانی ریاست جمهوری رادیکال جمهور روسای فاصله شعارهای محافظه شرایط پیشین کارگزاران هاشمی مواضع تجربه اصلاح رانده حاشیه خصلتاً موضوعی محبیان بیشتر طلبان سیاسی