برگزیده ها
معاون اقتصادی وزیر کشور عازم کابل شد

مازندمجلس: معاون اقتصادی وزیر کشور برای شرکت در دومین نشست کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت ایران و افغانستان، عازم کابل شد.

مازندمجلس: معاون اقتصادی وزیر کشور برای شرکت در دومین نشست کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت ایران و افغانستان، عازم کابل شد.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست و هیات همراه، برای شرکت در دومین نشست کمیته مشترک اقتصادی و ترانزیت ایران و افغانستان، عازم کابل پایتخت افغانستان شد.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، در راس هیاتی مرکب از مدیران ارشد هشت (۸) وزارتخانه، بانک مرکزی، منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عازم کابل شد.

در این سفر که مدیران ارشد و نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه، کشور، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارائی، جهاد کشاورزی، نیرو و همچنین بانک مرکزی، منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دین‌پرست را همراهی کردند، مقرر است دومین نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی و ترانزیت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان تشکیل و راهکارهای توسعه و گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

لازم به توضیح است که بر اساس تصویب نامه هیات وزیران، مسئولیت طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران – افغانستان، به وزارت کشور محول گردیده و به تبع از آن، مسئولیت کمیته همکاری اقتصادی و ترانزیت نیز، به عنوان یکی از کمیته‌های پنجگانه مسئول برای تنظیم محورهای سند جامع همکاری‌‌های راهبردی دو کشور، برعهده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور است. 

 اولین نشست مشترک کمیته موصوف نیز، در ۲۹-۲۸ خرداد ماه سالجاری در تهران برگزار شده است.

اقتصادی افغانستان کمیته مشترک معاون ترانزیت تجاری کشاورزی وزارت توسعه دین‌پرست دومین معادن همکاری جمهوری صنایع اسلامی منطقه آزاد مسئولیت وزارتخانه مدیران منطقه‌ای هماهنگی مرکزی منطقه چابهار صنعتی بازرگانی