برگزیده ها

مازندمجلس: ناوگروه ۴۹ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.

مازندمجلس: ناوگروه 49 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس پس از شرکت در بزرگنرین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان صبح امروز در بندر چیتاگنگ بنگلادش پهلو گرفت.
  بر اساس این گزارش، ناخدایکم رضا قربانی فرمانده ناوگروه 49 نداجا در گفت‌وگویی گفت: حضور ما در بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان و حضور مستمر ما در آبهای آزاد نشان دهنده اقتدار و عظمت کشور عزیزمان است که علی رغم تمامی تحریم‌های ظالمانه ما این حضور مؤثرمان را حفظ کرده‌ایم و توانسته‌ایم در عرصه‌های بین الملل تأثیرگذار باشیم.
 وی با بیان اینکه حضور ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف موجب ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می شود افزود: ما با این اقدام به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا حقانیت مان را به جهانیان ثابت می‌کنیم و با رفتار و منش اسلامی فرهنگ غنی کشورمان را به منصه ظهور می‌رسانیم.
 فرمانده ناوگروه 49 نداجا خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاحیه بزرگترین رزمایش امداد و نجات دریایی جهان، رئیس جمهور بنگلادش از کشور جمهوری اسلامی ایران بخاطر حضور پررنگ و اثرگذار در این رزمایش نام برد و تشکر کرد.
 همچنین ناخدایکم قربانی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران اهمیّت زیادی برای کشور مسلمان بنگلادش قائل است و به همین منظور یک ناوگروه برای شرکت در رزمایش بین المللی امداد و نجات دریایی به کشور بنگلادش اعزام کرد و انشاءالله در آینده شاهد ارتقاء سطح رابطه بین این دو کشور خواهیم بود.
 وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر در اقصی نقاط مختلف جهان حضور یافته است اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد حضور ناوگروه های این نیرو در مناطق جدیدی خواهیم بود.
در ادامه فرمانده نیروی دریایی منطقه چیتاگنگ بنگلادش گفت: از اینکه ناوگره نیروی دریایی ارتش ایران در بندر چیتاگنگ حضور پیدا کرده است بسیار متشکریم و معتقدیم ایران یک کشور بسیار بزرگ است و کشور ایران را به عنوان یک کشور بزرگ در نظر می گیریم بنابراین باید بین دو کشور روابط متقابل و مداوم داشته باشیم.
 گفتنی است در این دیدار فرماندهان ناوشکن سبلان و ناو بندرعباس نیز حضور داشتند.


دریایی بنگلادش اسلامی رزمایش نیروی ناوگروه جمهوری چیتاگنگ امداد اینکه فرمانده مختلف دیدار فرهنگ آینده بسیار خواهیم منطقه ناخدایکم بندرعباس سبلان ناوشکن گزارش قربانی بزرگترین نداجا باشیم