برگزیده ها

مازندمجلس: عضو جامعه روحانیت مبارز تایکید کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی باید به‌عنوان یک سند بین‌المللی مورد اهمیت قرار گیرد.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تاثیر نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی در شناخت اسلام واقعی اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب به دلیل اشرافی که بر مسائل بین‌المللی و دنیای اسلام دارند، معمولا در فرصت‌های مناسب یا فرصت‌های ضروری بیاناتی دارند که باید به آن بیانات با دید ویژه نگاه کنیم.
حجت‌الاسلام اکرمی تاکید کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم که وقتی مقام معظم رهبری به انجمن اسلامی دانشجویان خارج پیام می‌دهند، در این پیام معمولا تاکید دارند که شما خودتان تاریخ را مطالعه کنید و اسلام را بشناسید. روندی که در جریان نامه به جوانان اروپایی نیز وجود داشت حاکی از این است که رهبری معزز با تکیه بر محتوای اسلام و قرآن بیانات خود را مطرح می‌کنند.
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: «رهبری در نامه به دانشجویان از آنها خواست تا خودشان در جهت شناخت اسلام وارد عمل شوند و بعد از ایجاد شناخت، تجربیات کسب‌شده خود را با اسلام تکفیری که داعش و روزگاری القاعده و طالبان آن را اجرایی می‌کردند، مقایسه کنند؛ روندی که سبب خواهد شد شناخت آنها از اسلام ناب محمدی با اسلام ترویج‌شده در غرب تفاوت پیدا کند.
اکرمی گفت: اسلام دعوت به هدایت، حکمت و مسالمت می‌کند و هیچ‌گاه بیهوده دست به شمشیر نمی‌برد و با هرگونه خشونتی مخالف است؛ نکته‌ای که رهبری نیز در نامه خود به آن اشاره کردند.
وی تصریح کرد:فرمایشات رهبری در این نامه به‌عنوان معیار و محک خوبی برای شناخت غربی‌ها از جهان اسلام است، از این رو با توجه به ماندگاری و بین‌المللی بودن این نامه ما باید به دنبال اثرات روزمره نباشیم و اجازه دهیم به اثرات ماندگار آن دست پیدا کنیم.
اکرمی درباره بیانات مقام معظم رهبری در نامه دوم خود که از واقعیتی به نام خشونت نرم نام بردند گفت: آنچه رهبری در این باب مطرح کردند روشن و واضح است، چراکه امروز رهبران غرب درصدد هستند با راهبردهای خاموش جوانان را به سمت بی‌دینی سوق دهند، از این رو رهبری با اشاره به این موضوع درواقع خواستند زوایای رویکردهای نادرست غربی‌ها را ترسیم کنند.
وی تصریح کرد: رهبری با این نامه جوانان اروپایی را به شناخت کامل از اسلام فراخواندند و درواقع راهکارهای لازم را به آنها ارائه کردند، حال باید منتظر تاثیرات این نامه باشیم.
اسلام رهبری شناخت جوانان اکرمی اروپایی بیانات بین‌المللی دارند دانشجویان تاکید غربی‌ها درواقع اثرات تصریح اشاره روندی درباره می‌کند مسالمت هدایت حجت‌الاسلام جامعه معمولا مبارز روحانیت فرصت‌های