برگزیده ها
بیمه نیروهای فنی و مهندسی اعزامی به خارج از کشور اجباری است

مازندمجلس: تهران- ایرنا - سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، بیمه نیروهای فنی و مهندسی که از سوی شرکت های داخلی به خارج ازکشور اعزام می شوند، اجباری است.

مازندمجلس: به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، یکی از گروههای ایرانیان مقیم خارج از کشور که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می گیرند، نیروهای فنی و مهندسی هستند که از طریق شرکت های داخلی به سایر کشورها اعزام می شوند.
براساس گزارش سازمان تامین اجتماعی، لیست حق بیمه نیروهای فنی و مهندسی اعزامی به خارج از کشور باید از طریق دفتر مرکزی شرکت اعزام کننده در داخل کشور به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت شود.
بنابراین گزارش، بیمه نیروهای فنی و مهندسی اعزامی به خارج از کشور از نوع اجباری است واین قبیل افراد همانند سایر بیمه شدگان تحت پوشش، می توانند از تمامی تعهدات قانونی این سازمان بهره مند شوند.
در این ارتباط شرکت هایی که به امر اعزام نیروی فنی مهندسی به خارج از کشور مبادرت می ورزند، موظفند در خصوص ارائه لیست پرداخت حق بیمه وفق ماده ٣٩ قانون تأمین اجتماعی اقدام کنند. بر این اساس، کارفرما موظف است حق بیمه مربوط به هرماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.
علاوه براین، دیگرایرانیان مقیم خارج از کشور اعم از اینکه شاغل باشند و یا غیر شاغل می توانند برای بیمه شدن و یا تکمیل سوابق بیمه ای خود نزد سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند و ماهیت بیمه این گروه از ایرانیان خارج از کشور اختیاری است.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون بیمه شده،18 نوع خدمت به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان درسراسر کشور ارائه می دهد، البته تاکنون حدود سه میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور نیز اقدامات لازم برای بیمه پردازی به این سازمان را انجام داده اند.
بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسرکشوراست و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
اجتمام *1724* 7268
خبرنگار: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

اجتماعي

تامين اجتماعي

بيمه اجباري

نيروهاي مهندسي

اجتماعی تامین مهندسی نیروهای شدگان ارائه ایرانیان اعزام گزارش اعزامی دارای خدمات درمانی اجتماعي میلیون اقدام اجباری توانند ایرنا پرداخت