برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - سایت اعتمادآنلاین نوشت: یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: با اعدام بابک زنجانی مشکل حل نمی‌شود و باید به هر قیمتی که هست پول‌ها را از او پس گرفت.

مازندمجلس:عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به روند پرونده بابک زنجانی، گفت: خواسته ما این است که با اعدام بابک زنجانی رسیدگی به پرونده او تمام نشود. همه ارگان‌های ذی ربط بخصوص وزارت امور خارجه باید کمک کنند تا پول به بیت‌المال برگردد.
وی تصریح کرد: ما می دانیم که بابک زنجانی بخشی از پول‌ها را از کشور خارج کرده است بنابراین همه باید مساعدت کنند تا پول به خزانه برگردد. در غیر این صورت اینکه صبح بیدار شویم و خبر اعدام بابک زنجانی اعلام شود، مشکلی حل نمی شود. با اعدام او اتفاقی برای کشور نمی‌افتد و نیاز ما آن پول است و به هر قیمتی هست باید پول‌ها از او پس گرفته شود.
این عضو کمیسیون برنامه وبودجه افزود: پس گرفتن پول از بابک زنجانی امکان‌پذیر است اما متاسفانه هنوز پیشرفت خوبی در این بخش پیش نیامده است.
یوسفیان ملا دلیل عدم برگشت پول از سوی بابک زنجانی را کوتاهی برخی دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: در پرونده بابک زنجانی همه دستگاه‌ها حضور پیدا نکردند و تنها یک وزیر با قدرت پای کار آمد و آن وزیر نفت بود. تنها وزارتخانه‌ای که تا این ساعت اموال بابک زنجانی را پس گرفت، وزارت نفت است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت وکیل تعیین کرد و در تمام کشور اموال بابک زنجانی را شناسایی و یک به یک آنها را در دفترخانه اسناد رسمی به نام وزارت نفت سند زد. آخرین اموالی که از بابک زنجانی گرفتند باشگاه ورزشی بود که وزارت نفت اعلام کرد آن را بفروشند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در ادامه تاکید کرد: اگر وزارت امور خارجه در پرونده بابک زنجانی همراهی کرده بود پیشرفت بیشتری در این پرونده حاصل می‌شد. برای مثال قضات ما به روسیه رفته‌اند اما آنها نه زبان روسی می‌دانند و نه بانک‌های روسیه را می‌شناسند. در این زمینه سفارت ایران در روسیه می‌توانست برای شناسایی مسیر دستیابی به اموال بابک زنجانی در روسیه به قضات کمک کند. البته جز روسیه در تاجیکستان، کوالالامپور، تایلند و ... بابک زنجانی جای پا داشت که وزارت امور خارجه باید دقیقا رصد می‌کرد و اطلاعات را به ستاد می‌داد.
27215

زنجانی وزارت روسیه پرونده اعدام اموال خارجه پیشرفت دستگاه‌ها شناسایی یوسفیان ملا اعلام پول‌ها مفاسد مبارزه یوسفیان برگردد اقتصادی