برگزیده ها
تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت نیرو و قوه قضائیه

مازندمجلس: دادستان تهران در همایش حقوق عامه با تاکید بر صیانت از منابع آبی پیشنهاد کرد: برای پیشبرد اهداف وزارت نیرو در امور آب، کارگروه مشترکی بین این وزارتخانه و قوه قضائیه تشکیل شود.

مازندمجلس: دادستان تهران در همایش حقوق عامه با تاکید بر صیانت از منابع آبی پیشنهاد کرد: برای پیشبرد اهداف وزارت نیرو در امور آب، کارگروه مشترکی بین این وزارتخانه و قوه قضائیه تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، "عباس جعفری دولت‌آبادی" دادستان تهران صبح امروز (شنبه) در همایش یک روزه علمی، کاربردی حقوق عامه با تاکید بر صیانت منابع آبی و توزیع عادلانه آب که با حضور دادستان‌های عمومی و انقلاب استان تهران در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان این مطلب که یکی از کارکردهای وزارت نیرو مطالبات مدنی از دستگاه‌هایی است که آب های کشور را آلوده می کنند، گفت: قوانین بایستی به گونه ای اصلاح شود تا وزارت نیرو مجوز داشته باشد قبل از حضور دستگاه‌های قضایی با آلوده کنندگان منابع آبی برخورد و آنان را متوقف یا توقیف کند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید اختیاراتی داشته باشد تا با توجه به اهمیت مسائل مربوط به آب، به فوریت بتواند با خاطیان و عوامل آلوده کننده آب برخورد جدی داشته باشد.

جعفری دولت آبادی با بیان این مطلب که امروز آب به لحاظ اهمیت سلامت برای مردم و حاکمیت یکی از مبانی مهم کشور است، افزود: وزارت نیرو بایستی قوانین مصوب خود را در این خصوص به‌روزرسانی کرده و به دستگاه‌های قضایی نیز اطلاع رسانی کند.

وی ضمن درخواست توسعه روابط بین وزارت نیرو و دستگاه‌های قضایی خواستار تشکیل کارگروه مشترکی بین وزارت نیرو و قوه قضائیه شد تا امور مربوط به آب با سرعت بیشتری در کشور مورد پیگیری قرار گیرد.

دادستان تهران از وزارت نیرو خواست: در بحث مدیریت مصرف، تامین امنیت و کیفیت آب و برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم آب و چاه ها و انشعاب های غیر مجاز با قاطعیت برخورد کند زیرا، حفظ و نگهداری آب به عنوان یک موهبت الهی برای آیندگان از جمله مسئولیت های ما است. 

 

وزارت تهران دادستان برخورد منابع دستگاه‌های آلوده قضائیه قضایی کارگروه همایش صیانت تشکیل اهمیت بایستی مربوط تاکید پیشنهاد مشترکی جعفری امروز قوانین