برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون گردشگری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی که ورودی گردشگر دارند، برای برگزاری تورهای خروجی گردشگری بن و مشوق دریافت می‌کنند، چراکه برقراری توازن در ورودی و خروجی گردشگر از موضوعات مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی است و دفاتر خدمات گردشگری باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری در  نشست با نمایندگان شرکت‌های گردشگری، هواپیمایی و انجمن مسلمانان جمهوری باشقیرستان روسیه در راستای گسترش روابط دو جانبه و توسعه همکاری های گردشگری گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه تبادل گردشگر بین ایران و روسیه وجود دارد، علاقه‌مند هستیم شاهد حضور گردشگران این منطقه در ایران باشیم، سازمان میراث‌فرهنگی با حمایت از بخش خصوصی گردشگری، آماده افزایش ارتباطات گردشگری است.

وی افزود: آماده هستیم در حوزه تبلیغات همکاری‌هایی را برای معرفی ظرفیت‌های دو کشور داشته باشیم، در حوزه پروازها و هتلینگ هم آماده حمایت و پشتیبانی از فعالان بخش خصوصی هستیم، ایران آماده میزبانی از گردشگران کشور روسیه در مناطق گرمسیری است.

محب‌خدایی گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که توازن ورودی و خروجی گردشگران بین دو کشور برقرار باشد و این مهم با معرفی ظرفیت‌ها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در حوزه تبادل گردشگر ما به دنبال بازی برد-برد هستیم، خواست ما این است که فضایی برای همکاری بیشتر با ایرلاین روسیه ایجاد شود تا شاهد افزایش پروازهای بین دو کشور باشیم.

معاون گردشگری همچنین با ارائه پیشنهاد تورهای ترکیبی برای ورود به بازار گردشگری کشور چین گفت: با تشکیل یک گروه کاری مشترک و همکاری دفاتر خدمات مسافرتی امیدواریم این بسته‌های مشترک به زودی آماده و اجرایی شود.

محب‌خدایی ادامه داد: مشوق‌های ما در حوزه ورودی گردشگر متمرکز می‌شود و دفاتر خدمات گردشگری باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند، ورودی و خروجی گردشگران باید متوازن باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه دفاتر خدمات گردشگری ارائه خدمات به گردشگران است، دفاتر باید به آژانس‌های کشورهای خارجی متصل شوند و برای در حوزه بازاریابی گردشگران فعال شوند، تا زمانی که ورودی و خروجی گردشگران متوازن نشود به این معنی است که مشکل وجود دارد.

لیلا اژدری سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در این نشست گفت: جمهوری باشقیرستان یکی از مناطق مسلمان‌نشین کشور روسیه است و با توجه به اینکه مسئولان دو کشور علاقه‌مند به گسترش روابط در همه زمینه‌ها هستند، توسعه روابط در زمینه گردشگری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی کشورمان افزود: کشور روسیه جزو بازارهای هدف ایران در حوزه گردشگری است و جمهوری باشقیرستان به‌دلیل داشتن جمعیتی از مسلمانان کشور روسیه، از مناطق مورد نظر جمهوری اسلامی ایران برای جذب گردشگر است.

اژدری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بسته‌های گردشگری حلال را در اختیار گردشگران مسلمان کشورهای مختلف قرار دهد، ایران کشوری است که هر 4 فصل را در یک بازه زمانی مشخص دارد و این جاذبه می‌تواند مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری افزود: با توجه به اینکه روسیه سال آینده میزبان جام جهانی فوتبال است و ایران در این دوره از بازی‌ها در گروه سختی قرار گرفته است، نگاه فوتبال‌دوستان دنیا به این گروه معطوف می‌شود، ما باید با استفاده از این فرصت، جاذبه‌های گردشگری ایران را به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه مراحل نهایی را می‌گذراند و این موضوع هم فرصتی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور است.

انصارویچ معاون کمیته توریست دولتی جمهوری باشکورتستان در این نشست گفت: از روزی که به ایران آمدیم حس میهمان‌نوازی ایرانی‌ها را درک کردیم و پیشرفت‌هایی را که ایران داشته است دیدیم.

وی افزود: جمهوری باشقیرستان یکی از پیشرفته‌ترین ایالت‌های روسیه است، این استان از نظر نفت و پتروشیمی یکی از پیشروترین مناطق روسیه است.

وی ادامه داد: این ایالت 4میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه میزبان 2ونیم میلیون گردشگر از سراسر جهان است، در این ایالت اماکن زیارتی فراوانی وجود دارد، همچنین این منطقه، دارای پیست اسکی است که مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان این ورزش زمستانی قرار می‌گیرد.

انصارویچ تصریح کرد: بیشتر گردشگران این منطقه از کشور روسیه وارد جمهوری باشقیرستان می‌شوند، و 2میلیون نفر از مردم این منطقه سالانه به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، 5 پرواز روزانه از مسکو با این ایالت برقرار است، همچنین منطقه باشقیرستان دارای چند هتل 4ستاره و یک هتل 5ستاره است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70هزار گردشگر ایرانی به این منطقه سفر می‌کنند، ما برنامه‌ریزی‌هایی برای ارسال توریست به کشورهای مسلمان هستیم چراکه مسلمانان این منطقه هم علاقه‌مند به استفاده از جاذبه‌های این‌گونه کشورها هستند.

انصارویچ اضافه کرد: در 4 شهر مهم کشور روسیه، کازان، سن پترزبورگ، مسکو و یوفا رستوران‌هایی برای ارائه غذاهای حلال افتتاح شده است، ما علاقه‌مند هستیم که با امضای تفاهم‌نامه‌های بیشتر و اجرای برنامه لغو روادید، ارتباطات گردشگری بین دو کشور افزایش پیدا کند.

وی گفت: بیش از 5میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه می‌روند و همچنین تعداد زیادی گردشگر هم از ایران به ترکیه می‌وند، با اعمال لغو روادید بین ایران و روسیه می‌توان تعداد زیادی از این گردشگرانی را که به ترکیه می‌روند بین دو کشور ایران و روسیه مبادله کرد.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های ایران به مردم کشور روسیه در جذب گردشگران این کشور بسیار مهم است چراکه ما اطلاعاتی از ایران نداریم و این آمادگی وجود دارد که تبلیغات و معرفی دوطرفه را داشته باشیم.

روسیه گردشگری گردشگران گردشگر جمهوری ادامه منطقه باشقیرستان هستیم معرفی آماده علاقه‌مند معاون افزود مناطق ورودی باشیم دفاتر روادید کشورهای خدمات روابط همچنین تبلیغات ایالت ترکیه انصارویچ تصریح ارائه بیشتر بازاریابی استفاده خروجی توسعه ظرفیت‌های همکاری محب‌خدایی افزایش مسلمانان گروهی جاذبه‌های میزبان اسلامی می‌تواند مسلمان مراحل سالانه می‌روند تعداد زیادی نمایندگان چراکه سفرهای گرفته دارای توریست اژدری بسیار مشترک گسترش تبادل برقرار خصوصی حمایت بسته‌های متوازن سرپرست معاونت ارتباطات زمانی خارجی نهایی اینکه